کد خبر: ۱۲۵۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۷
در مقطع دکتری ؛

اعطای‌مدرک‌مشترک دانشگاه‌های‌شيراز و بلژيك

دانشگاه های شيراز و گنت بلژيك مدرک مشترک دكترا اعطا می كنند .
به گزارش شیرازه، عضو هیات علمی دانشکده دامپزشکی دانشگاه شیراز گفت: این دانشگاه و دانشگاه گنت کشور بلژیک تفاهم نامه همکاری در زمینه توسعه فعالیت‌های علمی و اعطای مدرک مشترک دکترای تخصصی در رشته دامپزشکی امضا کردند.

سیاوش سلطانیان با بیان اینکه دانشگاه گنت بلژیک در رده بندی جهانی تایمز رده ۱۱۸ دنیا را در اختیار دارد و رتبه ۵۲ دانشگاه‌های اروپایی نیز متعلق به این دانشگاه است ، تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه دانشگاه شیراز با این دانشگاه اروپایی، دانشجویان دوره دکترا بخش عمده‌ای از فعالیت پژوهشی خود را در دانشگاه شیراز انجام می‌دهند، اما ۶ ماه از این دوره را در دانشگاه گنت بلژیک و زیر نظر استاد راهنمای مشترک طی می‌کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز گفت: پایان نامه این دانشجویان باید به زبان انگلیسی نوشته شود و محل دفاع آن‌ها از پایان نامه، دانشگاه شیراز خواهد بود، اما پس از فارغ التحصیلی، ۲ مدرک دکترا از سوی دانشگاه شیراز و دانشگاه گنت بلژیک به آن‌ها اعطا می‌شود.

وی افزود: سمیه ترابی دانشجوی دوره دکترای دامپزشکی شیراز از نخستین دانشجویانی است که از مزیت‌های این تعامل و همکاری در سطح بین المللی برخوردار شد .

سلطانیان گفت: این دانشجوی دانشگاه شیراز برای نخستین بار در جهان در حال تحقیق درباره جداسازی و شناسایی باکتری‌های مهارکننده بیماری دهان قرمز روده‌ای در ماهی قزل آلای رنگین کمان است.

وی افزود: این بیماری هرساله خسارت‌های زیادی را از نظر مرگ و میر آبزیان به پرورش دهندگان ماهی وارد می‌کند و روش‌های کنونی مقابله با این بیماری، چندان موفقیت آمیز نبوده است.
صدا و سیما
نظرات بینندگان