کد خبر: ۱۲۵۰۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۱ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۷
آیت الله دژکام:

آموزش و پرورش تاکنون تربیت و پرورش را فدای آموزش کرده است/ انقلاب کردیم تا مستقل باشیم نه اینکه لوایحی که بیگانگان خواسته اند (FATF) را مطرح کنیم/ امروزه مجلس ما به مُدرّس ها نیاز دارد

امام جمعه شیراز گفت: متاسفانه رویکرد آموزش و پرورش در طول سال های گذشته به سمتی بوده که تربیت و پرورش را فدای آموزش کرده اند در صورتی که این ها باید به همراه هم باشند.
آموزش و پرورش تاکنون تربیت و پرورش را فدای آموزش کرده است/ انقلاب کردیم تا مستقل باشیم نه اینکه لوایحی که بیگانگان خواسته اند (FATF) را مطرح کنیم/ امروزه مجلس ما به مدرّس ها نیاز داردبه گزارش شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام سی ام شهریور ماه در خطبه های نماز جمعه شیراز ضمن قدردانی از جوانان و عزداران حسینی گفت: جمع قابل توجهی از جوانان غیرتمند و با ارادت به اهل بیت علیهم السلام دارند تلاش می کنند که هیئت برپا باشد و مجلس را اداره کنند.

امام جمعه شیراز به تبیین مطالبی درخصوص واقعه کربلا پرداخت و با اظهار اینکه روز یازدهم روز غمباری است چرا که اهل بیتِ سیدالشهدا را به اسارت بردند، خاطرنشان کرد: کوفیان، امام حسین را با 12 هزار امضا دعوت کردند اما در روز عاشورا تنها 72 نفر همراه امام بودند و مابقی افرادی که بیعت کرده و امام را فراخوانده بودند امضاهایشان دروغین بود.

وی به تبیین ویژگی های کوفیان پرداخت و با بیان اینکه پیمان شکنی اوجِ نامردی است و کوفیان نامردی کردند، افزود: مرد یا حرف نمی زند یا پای حرفش می ایستد، این ها منطق اسلام ناب محمدی است اما اهل کوفه اینگونه نبودند.

اشکی که به دنبالش ایستادگی بر پای آرمان های انقلاب حسینی باشد ارزشمند است/ مبادا کوفی وار انقلابمان را رها کنیم و برویم
نماینده ولی فقیه در استان فارس درخصوص اشک بر اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: اشکی که به دنبالش ایستادگی بر پای آرمان های انقلاب حسینی باشد ارزشمند است وگرنه کوفیان هم پشت سر اسوه صبر و استقامت حضرت زینب (س) گریه می کردند اما دیگر فایده ای نداشت و پیمان شکنی آنها قابل جبران نبود.

دژکام در ادامه با اعلام اینکه 40 سال از انقلاب اسلامی می گذرد مبادا کوفی وار آن را رها کنیم و برویم، گفت: پای انقلاب ایستادن، ارزش است و هر چه دشمن بخواهد شما را از آرمان و ارزش هایتان باز دارد تلاش هایش اثر نمی کند و شما همواره ایستاده اید.

امام جمعه شیراز با اظهار اینکه دشمنان در تلاش هستند تا ما را از حسینِ زمان برگردانند، تصریح کرد: اگر ایستادگی کنیم دشمنان نمی توانند هیچ غلطی بکنند اما اگر تسلیمشان شویم هر چه ریسیده ایم پنبه می شود.

وی اذعان داشت: فریاد ملت ایران این است که «یا حسین! اگر کوفیان شما را در کربلا تنها گذاشتند این شیعیان ایرانی و مردان با غیرت و اصیل ایرانی دست از انقلاب حسینی شان بر نمی دارند».

نماینده ولی فقیه در فارس در خطبه دوم نماز جمعه شیراز به بیان نکاتی درخصوص سه موضوعِ دفاع مقدس، آموزش و پرورش و لوایح ارائه شده به مجلس شورای اسلامی درباره  FATF پرداخت.

دژکام ضمن گرامیداشت هفته مقدس که یادآور 8 سال مقاومتِ دست تنهای ملت شریف و سربلند ایران در مقابل استکبار است، بیان کرد: ایرانیان در حالی مقاومت کردند که هواپیماهایی که عراق را پشتیبانی می کرد از همه طرف می آمدند.

شهدا اسطوره های حقیقی که در تاریخ درخشیدند
امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه این مردانگی بزرگی است که در تاریخ ما ثبت شده، تصریح کرد: اگر می گویند رستم و سهراب اسطوره است، امروزه شهدای ما اسطوره ای حقیقی هستند که در تاریخ درخشیدند.

وی به داستان رشادتِ شهید مرتضی جاویدی جوانی از اهالی فارس اشاره کرد و گفت: این جوان چنان در حمله و محاصرات دشمن ایستادگی کرد که وقت محاصره تمام شد و برگشت، بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی تمام قد جلوی این جوان ایستاد و پیشانی او را بوسید.

این استاد دانشگاه در ادامه با بیان اینکه شهید جاویدی چهره ای است که بر تارکِ هشت سال دفاع مقدس که افتخار تاریخ ما است می درخشد، اظهار داشت: ما شهید دوران ها داریم که غوغا کردند و حماسه ها در طول این 8 سال آفریدند.

وی افزود:  باید کسانی پیدا شوند که در حماسه سرایی همچون فردوسی باشند تا بگویند این عزیزان چه کردند، چگونه در مقابل تمام دنیا ایستادند و از آرمان های خود حراست کردند.

سکوت دربرابر رفتارهایِ برخلاف آرمانهای شهدا برای مصلحت است نه از سر ترس
دژکام با اعلام اینکه ما نسبت به این همه ایثار، فداکاری و حماسه ای که شهدایمان داشتند بدهکاریم، اذعان داشت: این امنیت و عظمتی که در کشور داریم «چونانکه دشمنان اسلام جرات نمی کنند به ما نزدیک شوند و می بینیم که سرباز آمریکایی در قایقش زار زار همچون بچه ای می گرید»، ماحصل از خودگذشتگی ها و تلاش شهدا است و ما برای این ها بدهکاریم.

وی تصریح کرد: خون مطهر این شهدا ریخته شد تا ایران اسلامی در همه دنیا آزاد و عزتمند باشد اما می بینیم عده ای می گویند ایران را باید تقدیم دشمنان کنیم، این افراد اشتباه نکنند، این راهِ خطا رفتنی نیست.

امام جمعه شیراز در ادامه گفت: این افراد بدانند که اگر بخواهند بیش از این برخلاف آرمان شهدا رفتار کنند، ممکن است صبر ملت به پایان برسند.

نماینده ولی فقیه در فارس تاکید داشت: اگر ساکت هستیم و سر به زیر انداخته ایم به این معنی نیست که می ترسیم؛ درحال حاضر مصلحت اقتضا می کند سکوت پیشه کنیم چرا که می دانیم در امتحان الهی هستیم.

وی افزود: ملت و رهبر ما جگر شیر دارند و قادرند همه خارجیان با نفوذی هایشان را بر سر جای خودشان بنشانند تا دیگر فکر خطایی بر سرشان نزند.

آموزش و پرورش تاکنون تربیت و پرورش را فدای آموزش کرده است
امام جمعه شیراز در ادامه با بیان اینکه بازگشایی مدارس در پیش است، مسلما همه ما آرزویمان این است فرزندانمان که نسل بعدی ما هستند سعادتمند شوند، گفت: علم و ادب را دو ویژگی لازم دانست که می بایست آموزش و پرورش از پایه دبستان در آن راستا بکوشد چرا که مدرسه ابتدایی محل فراگیری ادب است.

دژکام تصریح کرد: متاسفانه رویکرد آموزش و پرورش در طول سال های گذشته به سمتی بوده که تربیت و پرورش را فدای آموزش کرده اند در صورتی که این ها باید به همراه هم باشند.

این استاد اخلاق اعلام کرد: متاسفانه برای فراگیری ادب و تربیت دانش اموزان برنامه ریزی ای صورت نگرفته و حتی برعکس عمل می شود و می روند قول اجرای برنامه 2030 را می دهند که به نفع آمریکا است.

نماینده ولی فقیه در فارس خطاب به والدین بیان کرد: از خانواده ها خواهش دارم که اگر دیگران دلشان نمی سوزد، خودتان برای فرزندانتان دلسوزی کنید و برنامه مناسبی را در نظر بگیرید و به مقوله تربیت توجه ویژه ای داشته باشید؛ نکند ما زحمت بکشیم بچه هایی آموزش بدهیم که فردا به درد استکبار بخورد نه ایران!

انقلاب کردیم تا مستقل باشیم نه اینکه لوایحی که بیگانگان خواسته اند (FATF) را مطرح کنیم
چهار لایحه FATF که از طرف دولت به مجلس ارائه شده است موضوع آخری بود که امام جمعه شیراز درخصوص آن به ایراد سخن پرداخت و در این باره خاطرنشان کرد: دو ماه است که مجلس بررسی این لوایح به به عقب انداخته و ممکن است طی روزهای آتی برای بررسی به صحن مجلس بیاید.

وی با اظهار اینکه نمایندگان مجلس بدانند که ما به آنها اعتماد کرده ایم، تصریح کرد: خون  شهدا ریخته شده تا این افراد بر صندلی ها بنشینند و تصمیم گیری کنند و هر صندلی سبزِ بهارستان به قیمت چند صد شهید به دست آمده است اینگونه نیست که هر چه دلمان بخواهد بگوییم، خدا را باید در نظر بگیرند و هر چه خداوند متعال می خواهد بگویند و انجام بدهند.

دژکام با بیان اینکه انقلاب کردیم تا مستقل باشیم نه اینکه لوایحی که بیگانگان خواسته اند را مطرح کنیم، افزود: این مستکبران نامرد هستند و بارها نشان داده اند که به پای وعده هایشان نمی ایستند و نباید فریب وعده هایشان را بخوریم.

نماینده ولی‌ فقیه در استان فارس تأکید کرد: نمایندگان مجلس در بررسی معاهده (اف ای تی اف) مراقب باشند حقی را به خارجی‌ها ندهند که چنان میدان دستشان بیفتد که فردا نتوانیم به آن‌ها ایراد بگیریم و در جواب بگویند خودتان خواستید و امضا کردید.

امام‌ جمعه شیراز با بیان اینکه نباید فریب قدرت‌های بین‌المللی را خورد، افزود: ما هرگز نمی‌گوییم از مزایای کاری که خوب است بگذریم، اما انتظار دلسوزی از نمایندگان داریم.

وی در انتها تصریح کرد: امروزه مجلس ما به مدرس ها نیاز دارد تا زنده، شجاع و پای بندِ به ارزش های انقلابی، اسلامی و ایرانی مان باشند و در برابر حقِ ملت کوتاه نیایند.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۳۰ شهريور ۱۳۹۷
0
پرورش فدای اموزش شده و هر دو فدای کنکور
من پیشنهاد می کنم امام جمعه محترم علاوه بر مطرح کردن در نماز جمعه با حضور مستمر در شورای اموزش و پرورش و جلسات روسای آموزش و پرورش پیگیر روند امور تعلیم و تربیت باشند و بر اجرای سند تحول نظارت کنند