کد خبر: ۱۲۵۱۱۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۷

برگزاری رژه «صلابت و سلحشوری نیروهای مسلح» در شیراز

همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس مراسم رژه نیروهای مسلح با حضور یگان های پیاده، زرهی و موتوری با عنوان «صلابت و سلحشوری نیروهای مسلح» برگزار شد.
به گزارش شیرازه، صبح امروز همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس مراسم رژه نیروهای مسلح با حضور یگان های پیاده، زرهی و موتوری در مقابل پادگان زرهی شیراز با عنوان «صلابت و سلحشوری نیروهای مسلح» با میزبانی ارتش برگزار شد.

برگزاری رژه «صلابت و سلحشوری نیروهای مسلح» در فارس

در این مراسم ابوالفضل گزنی جانشین سپاه فجر استان فارس به تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: در این هفته یک هزار و 486 برنامه در سطح رده‌های پایگاه‌های مقاومت بسیج و نواحی و محلات فارس اجرا خواهد شد که از این تعداد 599 عنوان برنامه اصلی و 887 برنامه عمومی خواهد بود.

وی همچنین از شبیه‌سازی عملیات والفجر 8 یا عملیات فاو، در شهرستان فسا سخن گفت و ادامه داد: از آنجا که شهید مرتضی جاویدی که در این عملیات نقش مؤثری ایفا کرده است از اهالی فساست، این شهر برای بازسازی عملیات برگزیده شده است.

استاندار فارس نیز در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس با اشاره به اینکه دشمنان در ابتدای انقلاب تلاش داشتند تا جلو رشد و شکوفایی این انقلاب مردمی را بگیرند به علت این دشمنی اشاره کرد و گفت:علت این دشمنی این بود که قرائت و پیام جمهوری اسلامی با قرائت دنیای استکبار متفاوت بود و در مقطعی که کشورها یا می باست در جبهه غرب قرار می گرفتند و یا در جبهه شرق، جمهوری اسلامی شعار نه شرقی نه غربی و شعار استقلال و آزادی سر داد.

تبادار با بیان اینکه دشمنان انقلاب وقتی که منافع خود را در خطر دیدند برای دفاع از منافعشان دور هم جمع شدند تا جلو گسترش و فراگیر شدن این قرائت جدید را بگیرند گفت: ملت ایران اعم از زن و مرد و پیر و جوان با توکل بر خدا و تحت فرمان و رهبری امام راحل با الگو پذیری از مکتب امام حسین (ع) در مقابل دشمنان ایستادند.

استاندار فارس گفت: امروز نیز دشمن یک جنگ روانی و مسائل و مشکلات بزرگ و فراگیری را برای ملت ایران تدارک دیده اما همانگونه که در جنگ هشت سال پاسخ توطئه های خود را دریافت کرد امروز نیز مردم ما تحت رهبری حکیمانه رهبر معظم انقلاب و هماهنگی همه گروه ها و سلایق از این آزمون سربلند بیرون خواهند آمد و کشور این گردنه سخت را نیز پست سر خواهد گذاشت.

تبادار افزود: رزمندگان اسلام در جنگ هشت ساله با ایثار و از جان گذشتگی زمینه ساز امنیت امروز کشور شدند تا امروز ما در سایه این امنیت و آرامش که توسط نیروهای مسلح کشورمان تقویت شده و تداوم یافته بتوانیم در زمینه رفع مشکلات مردم گام برداریم و تلاش کنیم.

در این مراسم نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز هم گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با آمادگی و اقتدار خود، عزت، سربلندی و عظمت ایران اسلامی را در تاریخ ماندگار کردند.

آیت الله لطف الله دژکام افزود: در تاریخ اسلام همواره شاهد حضور افرادی به عنوان پرچمدار مبارزه با کفر و نفاق بوده ایم و امروز نیز نیروهای مسلح و جان برکف نظامی و انتظامی و امنیتی کشورمان پرچمداران این مبارزه هستند.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: دفاع مقدس یک گنجینه بزرگ و با ارزش است که باید به بهترین شکل ممکن از آن استفاده کنیم.

امیر سرتیپ دوم وجیه الله جمشیدی افزود: دفاع مقدس درس عبرتی برای کسانی است که فکر می کنند می توانند به ایران اسلامی آسیب وارد کنند.

وی ادامه داد: در آن مقطع دشمنان سعی داشتند که با برافروختن آتش جنگ، شعله های انقلاب نوپای اسلامی را در کشورمان خاموش کنند اما غافل بودند که در این کشور فرهنگ ظلم ستیزی شعله ور است.

نظرات بینندگان