کد خبر: ۱۲۵۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۷

وقوع ٨٢ فقره آتش سوزی در مراتع و جنگل‎های فارس

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس از وقوع ٨٢ فقره آتش‌سوزی از ابتدای سال ٩٧ تاکنون در استان خبر داد و وسعت آن را ٣٧٢ هکتار از اراضی مرتعی و جنگلی اعلام کرد.
به گزارش شیرازه، ‌مهرزاد بوستانی  بیان کرد: در مدت مشابه سال گذشته ١٥٢ فقره آتش‌سوزی در وسعت ٤٧٣ هکتاری به ثبت رسیده بود‌.

وی با بیان اینکه همچنان احتمال آتش‌سوزی وجود دارد، افزود: مقدمات حفاظت از مراتع تحت پوشش همانند ابتدای سال انجام شده است‌.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس از مردم خواست تا فصل پایان گرما که به دلیل خشکسالی روند آن تا نیمه پاییز ادامه دارد با سمن‌های مردم نهاد و اداره منابع طبیعی شهرستان‌ها همکاری کنند‌.

بوستانی، فیروزآباد را شهرستانی معرفی کرد که امسال دچار بیشترین آتش‌سوزی‌های مرتعی و جنگلی شده‌ و گفت: ١٣٠ هکتار از کل وسعت آتش‌سوزی‌های 6 ماهه اول امسال به تنهایی در این شهرستان حادث شده است‌.

مدیرکل منابع طبیعی فارس با بیان اینکه ٩٠ درصد آتش‌سوزی‌ها علت انسانی دارد، گفت: 8 نفر در رابطه با آتش‌سوزی‌های امسال شناسایی شده‌اند که پرونده آنها برای رسیدگی و برخورد به دستگاه قضایی ارسال شده است و تعدادی پرونده نیز در مرحله صدور حکم قرار دارد‌.



برچسب ها: اتش سوزی ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان