کد خبر: ۱۲۵۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۷
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز:

بهسازی آسفالت معابر شیراز امسال اجرایی می شود

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: در پنج ماه نخست امسال، حجم آسفالت انجام شده در شیراز معادل معبری با عرض 10 متر و طول 50 کیلومتر است.
بهسازی آسفالت معابر شیراز امسال اجرایی می شود
به گزارش شیرازه، معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه امسال بهسازی آسفالت در بخش قابل توجهی از معابر شیراز انجام شده است، تاکید کرد که تا این روند تا پایان سال تداوم خواهد داشت.

حسین آرگیو در حاشیه بازدید شبانه از عملیات آسفالت در معابر شیراز گفت: اگر بخواهیم مقایسه کنیم در پنج ماه نخست امسال، حجم آسفالت انجام شده در شیراز معادل معبری با عرض 10 متر و طول 50 کیلومتر است.

او با اشاره به اجرایی شدن وعده توجه به محرومیت زدایی از محله های کمتر برخوردار شیراز، گفت: تمام شهروندان باید در راستای عدالت محوری در یک سطح از امکانات بهره مند شوند و بهره مندی از یک آسفالت مناسب کمترین سطح از یک زندگی شهروندی برای همشهریان است.

 آرگیو یکی از نیازهای اصلی شیراز را ترمیم، بهسازی و تجدید آسفالت معابر اصلی و فرعی و احیای محله های مختلف دانست و گفت: شیراز نیازمند معابری با کمترین پستی و بلندی است تا شهروندان برای تردد در آن احساس آرامش کنند.

او ادامه داد: این نیاز از ابتدای کار شهردار شیراز در پاییز سال گذشته مورد توجه جدی قرار گرفت و در ادامه نیز توسط شهرداران مناطق و با توجه به نیازسنجی انجام شده، اجرایی شد به طوریکه اواخر سال گذشته شاهد تحول جدی در رفع مشکلات آسفالت معابر بودیم و این روند همچنان هم ادامه دارد.

معاون شهردار خاطرنشان کرد: با هدف جلوگیری از بروز مشکلات برای آسفالت معابر مختلف، مکاتباتی با دستگاه‌های خدمت رسان نظیر آب، برق، گاز و مخابرات انجام شد تا نیازسنجی شده و کاری هدفمند و دقیق در بهسازی آسفالت معابر انجام شود.

معاون شهرداری شیراز تاکید دارد که با برنامه ریزی باید در زمینه آسفالت معابر به گونه ای عمل کرد که جز موارد ضروری، در معابر تازه آسفالت شده هیچ حفاری و اقدام عمرانی که موجب تخریب آسفالت می شود، اجرا نشود.

او ضمن انتقاد از نگاه کوتاه مدت به بحث آسفالت معابر شهری، گفت: باید دستگاه های خدمات رسان و شهرداری با نگاه بلندمدت در برنامه های توسعه ای خود، بر عمر آسفالت و یکدستی و زیبایی معابر شهری بیفزایند.

مهندس آرگیو ادامه داد: باید قبل از اجرای آسفالت یا سنگ فرش در معابر مختلف و نهایی شدن کار برای زیر بار ترافیک رفتن یک مسیر تمام جوانب در یکسان سازی جداول و جویها و زمینی کردن تاسیسات شهری اندیشیده شود.

معاون شهرداری شیراز گفت: نباید هدف از آسفالت یا ترمیم و بهسازی آسفالت معابر تنها سیاه کردن یک مسیر بدون توجه به قبل و بعد آن باشد، باید کار اصولی انجام شده و منطبق بر یک برنامه ریزی دقیق باشد.

آرگیو با اشاره به مشکلات تامین قیر و دیگر مواد اولیه آسفالت و هزینه سنگین عملیات اجرایی در این بخش، خاطرنشان کرد: نباید با انجام کار بدون برنامه، زمینه هدر روی منابع مالی و انسانی را فراهم و اعتماد و رضایت شهروندان را مخدوش کرد.

وی به تلاش شبانه روزی کارکنان شهرداری در حوزه ی آسفالت معابر اشاره و خاطرنشان کرد: در پنج ماه اول امسال با وجود مشکلات فراوان از جمله وضعیت اقتصادی کشور، نوسانات شدید قیمت ها و کمبود مصالح لازم، بیش از 430 هزار مترمربع آسفالت با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد ریال انجام شده است.

آرگیو افزود: بی شک توجه جدی به آسفالت معابر شهری البته با رعایت اصول مهندسی و استانداردهای مربوطه و داشتن کیفیت لازم مورد توجه ویژه ی مدیریت شهری است که با اتخاذ تدابیر لازم امیدواریم بتوانیم تا پایان سال شاهد رشد در عملیات آسفالت معابر در کلانشهر شیراز باشیم.
نظرات بینندگان