کد خبر: ۱۲۵۱۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۷

با گروهک عامل حمله تروریستی اهواز آشنا شوید +عکس

سخنگوی یکی از گروهک‌های تروریستی و تجزیه‌طلب در گفتگویی مسوولیت حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز را بر عهده گرفت. در این گزارش با سوابق گروهک جنایتکار «الاحوازیه» بیشتر آشنا خواهید شد.
به گزارش شیرازه، روز ۳۱ شهریور ماه، در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در اهواز، بعد از ۳۰ دقیقه از شروع مراسم، ۴ تروریست مسلح از پارک پشت جایگاه، مردم و نیروهای در حال رژه را به رگبار بستند که متاسفانه چند تن از هموطنان، از جمله چند تن از نیروهای ارتش و سپاه به شهادت رسیده و تعدادی دیگر نیز مجروح شدند.

سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران درباره این حمله تروریستی گفت:

"افرادی که در جریان رژه نیروهای مسلح اقدام به تیراندازی به مردم و نیروهای مسلح کردند وابسته به جریان الاحوازیه هستند".

وی با اشاره به اینکه این جریان از عربستان سعودی تغذیه می‌کند، اظهار کرد: اقدام آنها برای تحت الشعاع قرار دادن عظمت رژه نیروهای مسلح است.

وی همچنین گفت:"در این مراسم از مردم هم دعوت شده بود و این عناصر مسلح هم به سمت مردم تیراندازی کردند و هم به سمت نیروهای مسلح حاضر در رژه".

جنبش «الاحوازیه» نام عامی برای گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب در خوزستان است که ادعای جدا کردن و استقلال خوزستان از ایران را با عملیات مسلحانه و تروریستی دارند. معروف‌ترین این گروه‌ها شامل حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز، جبهه العربیه لتحریر الاهواز و حزب النهضه العربی لتحریر الاهواز هستند.

اما به نظر می رسد که منظور سردار شریف از جنبش الاحوازیه، بزرگ‌ترین و خشن‌ترین گروهک یعنی «حرکه النضال العربی لتحریر الاحواز» است.

تجزیه طلبان وهابی الاحوازیه در انگلستان و در شهر لندن هم دفتر دارند و در تشکیلات رهبری کننده آنها انجمن دوستی ایران و انگلیس وجود دارد  و با سناریوی طراحی شده انگلیسی درصدد هستند که بخشهایی از خوزستان را  تجزیه کنند و در همین رابطه،   تحرکاتی را در جنوب ایران آغاز و درگیری های مسلحانه ای را ایجاد کرده اند.

این تجزیه طلبان که خود را بنام "الاحوازی" معرفی کرده اند با تمسک به قوم گرایی عربی که امروزه توسط انگلستان و امریکا برای ایجاد تفرقه در کشورهای جبهه مقاومت رواج داده شده است اعتقاد دارند که از سال ۱۹۲۵ میلادی، فارس‌ها منطقه الاحواز را اشغال کرده و اکنون فارسها بایستی به اشغال اهواز پایان دهند.

این گروه جدایی طلب، شهرهای خوزستان را به نام اختصاری جدایی طلبانه مانند شهر آبادن را "عبادان" و خرمشهر را "محمره" و شهر شادگان را "فلیحه" نامیده اند.

شاخه تروریستی این گروهک  گردان‌های محی الدین آل ناصر نام دارد و سایتی به نام «احوازنا. نت» فعالیت‌های آن را پوشش می دهد. نام رهبر این گروه «حبیب نبگان» ساکن دانمارک است. بیشتر اعضای این گروهک که از دو خانواده نیسی و نبگان هستند در هلند، دانمارک و سوئد ساکن هستند.

حبیب نبگان، سرکرده گروه و همسرش

حبیب أسیود، سعید حمیدان و ناصر جبر، از مسوولان این گروهک مسلح تجزیه‌طلب هستند.  محمود مشاوی (محمود حسین مشاوی) سرکرده گروهک تروریستی موسوم به جبهة العربیة لتحریر الاحواز نیز با این گروهیک در ارتباط تنگاتنگ است و مشترکا در خوزستان دست به عملیات تروریستی می زنند.

حبیب اسیود، معاون گروهک
ناصر جبر، از سران گروهک
سعید حمیدان، از سران گروهک

تشکیلات نظامی و تروریستی حرکه النضال العربی لتحریرالاحواز و شاخه نظامی آن موسوم به محی الدین آل ناصر، از اواسط سال۱۳۷۶ با هدف مقابله با جمهوری اسلامی و تجزیه خوزستان فعالیت خود را آغاز نمود. این گروه که بازوی نظامی جبهه التحریر، جنبشی نظامی که در عراق مستقر بود، است آشکارا شیوه مسلحانه و تروریستی را برگزید. افراد این گروهِ نژادپرست اعتقاد دارند که باید مبارزه مسلحانه تا نابودی فارس ها (غیرعرب‌ها) و آزادی عربستان (استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان و جزایرخلیج فارس!) بی‌رحمانه ادامه داشته باشد. جزایر سه گانه ابوموسی و تنب را نیز بخشی از خاک اعراب می دانند و علاوه بر آن در نقشه های خود عنوان خلیج عربی را به جای خلیج فارس برگزیده اند

کنفرانس این گروهک در تونس

این گروه به مشی مسلحانه اعتقاد دارند. به شدت ضدایران و ضدغیرعرب هستند در حالیکه دیگران را نژادپرست و فاشیست می دانند، خود نژادپرست بوده و به شدت روشی فاشیستی دارند. برای نمونه با افتخار ویدیویی از درگیری یک عرب و فارس، به گفته خودشان اشغالگر، را در تارنمای خود گذاشته اند. بمب گذاری های سال ۱۳۸۴ در اهواز نیز از اقدامات خشن این گروه است. این گروه با بی‌رحمی تمام، از این جنایات از جمله بمب گذاری در فرمانداری اهواز که به شهادت بیش از ۱۱ تن و زخمی شدن بیش از ۸۷ تن از هم میهنانمان انجامید و بمب‌گذاری در ساختمان منابع طبیعی اهواز فیلم برداری کرده و در اینترنت منتشر کردند

گروهک تروریستی حرکه النضال که مدتی است به دلیل حضور در کشورهای اروپایی در ذیل اقدامات تروریستی خود، از عنوان حرکه النضال العربی لتحریر الاحواز استفاده نمی کند و بیانیه ها واخبار تروریستی خود را با نام مقاومت عرب الاحواز صادر مینماید

براساس خبری که در اسفند ماه ۱۳۸۴ در روزنامه های سراسری و تلویزیون خوزستان منتشر شد اعلام گردید که این گروه تروریستی مورد ضربه قرار گفت و بعدها نیز اعدام عوامل بمب گذرای مهر تاییدی بر این خبر بود .

در فیلمی که همان سال و فیلم های اخیر پرس تی وی پخش شد مشخص شد که چند تن از اعضای این گروهک که بیشتر از دو خانواده موسوم به نیسی و نبگان هستند در کشور های دانمارک، سوئد و هلند پناهندهگی اخذ نمودند.

مشرق

نظرات بینندگان