کد خبر: ۱۲۵۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۷ - ۰۱ مهر ۱۳۹۷

اجرای طرح ضربت بازدید شبانه از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شیراز/ اخطار 48 ساعته به واحد های متخلف

رییس مرکز بهداشت شهدای انقلاب گفت: تاکنون از ۱۳۰ مرکز حساس تهیه و عرضه مواد غذایی از جمله بیرون بر، فست فود، نانوایی، کبابی، کافی شاپ و چایخانه بازدید و بررسی های لازم انجام شده است.
اجرای طرح ضربت بازدید شبانه از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شیراز/ اخطار 48 ساعته به واحد های متخلف
به گزارش شیرازه، رییس مرکز بهداشت شهدای انقلاب، از اجرای طرح ضربت گسترده و بازدید شبانه از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی خبر داد.

 دکتر «حمیدرضا قاسم پور» هدف از اجرای این طرح را بررسی وضعیت بهداشت فردی، عمومی و ارتقای هر چه بیشتر وضعیت سلامت این مراکز عنوان کرد که با حضور ۱۳ گروه دو نفره از بازرسان بهداشت محیط، به صورت سرزده از ساعت ۱۸ تا ۲۴ در مناطق مختلف شیراز در حال اجراست و بازرسان بهداشت محیط با استفاده از دستگاه های سنجش پرتابل، نکات موردنظر را بررسی و آموزش های لازم را به متصدیان ارائه می دهند.

 مسوول واحد بهداشت محیط این مرکز نیز به استفاده از دستگاه های سنجش پرتابل در بازدیدهای سرزده اشاره کرد و افزود: در این طرح ضمن بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، به ویژه صنوف حساس، موارد مربوطه به بهداشت فردی، لوازم و ابزار کار، ساختمان، بهداشت مواد غذایی و مواد اولیه، دمای یخچال و فریزرها، سنجش کیفیت روغن مصرفی و سنجش بار میکروبی سطوح کنترل می شود.

مهندس «محمدحسین کیانفر» ادامه داد: تاکنون از ۱۳۰ مرکز حساس تهیه و عرضه مواد غذایی از جمله بیرون بر، فست فود، نانوایی، کبابی، کافی شاپ و چایخانه بازدید و بررسی های لازم انجام شده است.

او همچنین از نامطلوب بودن وضعیت بهداشتی ۶ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در این بازدیدها خبر داد و گفت: با توجه به تخلفات موجود، به متصدیان این مراکز اخطار ۴۸ ساعته برای توقف فعالیت و غیر فعال کردن واحد صنفی داده شده است تا نسبت به برطرف کردن نواقص بهداشتی اقدام کنند و پس از مهلت مقرر نیز پیگیری های لازم انجام می شود.

مهندس «کیانفر» بررسی بهداشت مواد غذایی و مواد اولیه مصرفی را از دیگر فعالیت های این طرح برشمرد و افزود: در این برنامه مقدار دویست کیلوگرم مواد غذایی به دلیل نداشتن مجوز بهداشتی لازم و همچنین نگهداری در شرایط نامناسب دمایی و رعایت نکردن زنجیره دمایی لازم توقیف و معدوم شد.

مسوول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت شهدای انقلاب، اجرای قانون کنترل و مبارزه ملی با دخانیات را از دیگر وظایف کارشناسان این حوزه عنوان کرد و یادآور شد: در این طرح از ۶ مرکز متخلف عرضه کننده قلیان نیز بازدید و ضمن آموزش، اخطارهای لازم در خصوص عرضه نشدن قلیان به متصدیان داده شد.

او از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی، مراتب را برای پیگیری به سامانه ۱۹۰ گزارش دهند
نظرات بینندگان