کد خبر: ۱۲۵۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۰۳ مهر ۱۳۹۷
در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شد؛

بسته اقتصادی پیشنهادی اتاق بازرگانی فارس آماده ارائه به دولت است/ قانون بیمه قالی‌بافان اصلاح شود

استاندار فارس گفت: باید با کمک نمایندگان مجلس قانون بیمه قالی‌بافان اصلاح شود و مهلت پرداخت بیمه افزایش یابد.

بسته اقتصادی پیشنهادی اتاق بازرگانی فارس آماده ارائه به دولت است/ قانون بیمه قالی‌بافان اصلاح شودبه گزارش شیرازه، استاندار فاس در بیست و دومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس با بیان اینکه اساس و ارکان شورای گفت و گو هم افزایی در بخش خصوصی و تقویت همکاری دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی است، بر لزوم استفاده از ظرفیت این شورا برای رفع موانع و مشکلات موجود در استان تاکید و اظهار کرد: در این زمینه باید هماهنگی های بیشتری بین دو مجموعه برای حل مشکلات مردم ایجاد شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه آنچه می تواند منجر به رفع مشکلات مردم و بخش خصوصی شود، وجود باور در دستگاه های اجرایی است، گفت: این مساله امری ضروری است چرا که اگر مدیران دستگاه های اجرایی استان باور داشته باشند که مشکلات مردم و بخش خصوصی باید رفع شود به طور حتم شاهد کاهش و رفع مشکلات خواهیم بود.

وی درخصوص وضعیت بیمه قالیبافان و هنرمندان فعال در حوزه صنایع دستی استان با بیان اینکه بخش اعظمی از اقتصاد استان در گرو درآمد حاصل از صنایع ‌دستی است، گفت: صنایع دستی به ویژه قالیبافی نقش برجسته ‌ای در اقتصاد استان دارد که باید برای تسهیل در روند بیمه فعالان این عرصه راهکارهای قانونی اندیشده شود.

استاندار فارس همچنین خواستار اصلاح بخشی از قانون بیمه قالیبافان در صورت امکان توسط اداره کل تامین اجتماعی و اداره ‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی شد.

تبادار ادامه داد: پیشنهادهای افزایش مهلت پرداخت حق بیمه از سه ماه به 6 ماه یا اصلاحات قانونی مورد نیاز باید مورد بررسی قرار گیرد و مواردی که می تواند در رفع مشکل بیمه این قشر تلاشگر موثر باشد از سوی دستگاه های متولی پیگیری شود.

استاندار فارس بیان کرد: در حال حاضر در ازای خروج 10 درصد کسانی که من غیرحق تحت پوشش بیمه قالی‌بافی قرار گرفته بودند یک درصد از قالی‌بافان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند که با کمک مجلس باید این 10 درصد به بیش از 20 درصد افزایش یابد.

دفاتر خدمات سلامت در فارس تشکیل شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس نیز در این جلسه گفت: کمیته ویژه اقتصادی استان با حضور صاحب‌نظران تولید و تجارت استان فارس در اتاق بازرگانی فارس تشکیل شده است.

جمال رازقی بیان کرد: این کمیته مسایل اقتصادی استان را با حضور کارشناسان از بخش های مختلف با حساسیت و دقت رصد و بررسی می کند.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی امروز و وضعیت واحدهای تولیدی و مشکلات اقتصادی، رویکرد اصلی راه‌اندازی این کمیته ارائه راهکارهای عملی با هدف راه‌گشایی در حوزه اقتصاد استان است.

رئیس اتاق بازرگانی فارس اظهارداشت: اتاق بازرگانی فارس بسته پیشنهادی عبور از بحران را آماده و به اتاق ایران ارائه کرده است که این پیشنهادها در اتاق ایران تصویب شد و برای ارائه به دولت آماده شده است.

وی با تشریح پیشنهادهای اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: در این بسته پیشنهاد ما آزادسازی نرخ ارز و سوخت و ارائه معافیت مالیاتی صدور کالاهای خام و کنترل و مقابله با خروج ارز از کشور است که در این صورت درآمد حاصل از این برنامه ها با هدف افزایش قدرت خرید به دو گروه حقوق بگیران کارمندی و کارگری و اقشار آسیب‌پذیر در نظر گرفته شود.

رازقی ادامه داد: همچنین موضوع پرداخت بدهی دولت به بیمه ها و پیمانکاران باعث دردسرهای جدی شده است که در این بسته پیشنهادهایی برای این موضوع نیز ارائه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستور جلسه اجرای قانون اصلاح ماده 13 قانون مواد خوردنی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی پیرامون صدور پروانه فعالیت دفاتر خدمات سلامت در استان فارس عنوان داشت: در حوزه غذا و سلامت گلایه داریم و متاسفانه در این زمینه شاهد برخورد متناقض از سوی وزارت بهداشت هستیم.

رازقی تصریح کرد: در حوزه تولید و صنعت دستگاه های متعددی بر واحدها نظارت می کنند که این سخت گیری به واحدهای تولیدی و کارخانه ها در حوزه اصناف متفاوت است.

وی افزود: نیاز است دفاتر خدمات سلامت در استان فارس با استفاده از کارشناسان مرتبط تشکیل و مستقر شود.

در بیست و دومین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس موضوعات بررسي اثربخش مشكلات و مسایل موجود در فضای کسب و کار و ارسال به دبیرخانه شورای گفتگو، تشکیل دفاتر خدمات سلامت در استان فارس و اجرای قانون بیمه های تامین اجتماعی قالیبافان و بافندگان فرش و شاغلان صنایع دستی شناسه دار مطرح و مصوب شد.


نظرات بینندگان