کد خبر: ۱۲۵۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۰۴ مهر ۱۳۹۷
در شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس فارس تاکید شد:

امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند رفتارهای دوران دفاع مقدس هستیم/ همه پای کار بیایند تا مشکلات موزه دفاع مقدس هرچه سریع تر رفع شود

استاندار فارس گفت:نگاه ما به شهدا نه از باب نیاز شهدا بلکه از باب نیاز خود ما به این جایگاه رفیع است.
امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند رفتارهای دوران دفاع مقدس هستیم/ همه پای کار بیایند تا مشکلات موزه دفاع مقدس هرچه سریع تر رفع شود
به گزارش شیرازه، شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با ریاست استاندار فارس در سومین روز از هفته دفاع مقدس برگزار شد. رفع مشکلات مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس و حمایت مالی از بیش از 60عنوان کتاب و تولید محصولات هنری درباره سیره شهدا از اهم موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

استاندار فارس در این جلسه تاکید داشت: امروز زمانه ای است که ما بیش از هر زمان دیگری به رفتارهای دوران دفاع مقدس نیاز داریم.

 اسماعیل تبادار در شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گفت: در دوران دفاع مقدس توجه به وحدت، همدلی، هماهنگی، همسویی و توکل به خداوند تحت رهبری های امام راحل مورد توجه همه بود و امروز هم باید به این راه و طریق سرشار از روحیه و توان توجه داشته باشیم وی خطاب به حاضران تصریح کرد: هر مطلبی که بتواند راه وسیره شهدا را برجسته کند باید برای ما مسئولان یک تکلیف باشد.

وی ادامه داد: قطعا با در پیش گرفتن رفتارها و منش دوران دفاع مقدس تحت فرامین رهبر معظم انقلاب، امروز نیز خواهیم توانست این گردنه سخت و دشوار را پشت سرگذاریم چرا که نظام جمهوری اسلامی بارها و بارها نشان داده که می تواند از چنین مقاطع و شرایط سختی به سلامت عبور کند.

استاندار فارس گفت: البته نگاه ما به شهدا نه از باب نیاز شهدا بلکه از باب نیاز خود ما به این جایگاه رفیع است و هیچ گاه فراموش نخواهیم کرد که بعد از لطف و عنایت خداوند، امنیت و حفاظت از نظام و انقلاب اسلامی را مدیون خون پاک شهدا و رادمردی های آنها هستیم.

 تبادار یادآور شد: لازم است  تمام آن رشادت ها و از خود گذشتگی ها را به اشکال مختلف مکتوب و تصویری به عنوان اسناد بزرگ تاریخی ثبت و ضبط کنیم و این نه از باب نیاز شهداست بلکه خود ما نیازمند ثبت این رشادت ها هستیم.


وی ادامه داد: شهدا افرادی هستند که در عرصه ای از تاریخ با مشعل هدایت امام حسین (ع) تاریخ سازی کردند که ما امنیت امروز و آینده خود را باید مدیون آن عزیزان بدانیم و آنها را تکریم کنیم و گرامی بداریم.

تبادار با اشاره به فشار دشمنان در اوایل انقلاب ابراز داشت: وقتی انقلاب نوپای ما یک نهال کوچک بود همه سردمداران و بدخواهان انقلاب اسلامی که دنیا را به 2 بلوک شرق و غرب بین خود تقسیم کرده بودند و شعارهای انقلاب اسلامی که نه شرقی و نه غربی و استقلال و آزادی بود، خوشایندشان نبود با تمام توان در مقابل این انقلاب ایستادند و جنگ رابه عنوان سنگین ترین حربه خود  به وسیله صدام بر کشور تحمیل کردند. در آن مقطع که همه آنها پشت سر صدام ایستاده بودند و همه جانبه از او حمایت می کردند، کشور ما به تنهایی و تحت رهبری های امام راحل که بر دل های مردم حکومت می کرد و رشادت های رزمندگان اسلام در مقابل دشمنان ایستادگی کرد.

وی ادامه داد: امروز هم دشمنان و مستکبران به رغم شعارهایی که از استقلال و حقوق بشر سر می دهند، به هیچ وجه آزادگی و استقلال دیگر کشورها را بر نمی تابند و جمهوری اسلامی را که الگوی آزادی خواهی و مبارزه با ظلم و بی عدالتی است را به هر شکل که می‌توانند تحت فشار قرار می‌دهند.

استاندار فارس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حادثه تروریستی اهواز گفت: در این حادثه نیز باز مشاهده کردیم که کشورهایی که ندای مقابله و برخورد با تروریسم آنها گوش فلک را کر کرده است، چگونه از تروریسم کور حمایت می کنند و چنین اتفاقاتی را تحت حمایت خود رقم می زنند.

60عنوان کتاب در باره شهدای استان فارس در پیچ و خم‌های  مالی معطل ماندند


استاندار فارس با اشاره به توضیحات مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: تمام مسئولین مربوطه از راه و شهرساری و شهرداری و میراث فرهنگی و  بنیاد حفظ آثار تهران باید دست به دست هم دهند تا هرچه سریعتر مشکلات مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس فارس رفع شود. وی خواستار حمایت مالی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر متولیان فرهنگی برای انتشار کتاب‌های داستانی و ساخت مستند در باره شهدا شد.

سرهنگ حمیدرضا گرامی در ابتدایاین جلسه گزارشی از وضعیت این مرکز فرهنگی ارائه داد و گفت: مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس فارس که عملیات اجرایی آن از سال ۷۹ شروع شد به خاطرتملک زمین و مسائل مالی روند آن خیلی کند پیش رفت تا اینکه در  سفر مقام معظم رهبری به این مرکز توجه شد و مصوبات سفر و همراهی مسئولان استانی این پروژه را تسریع کرد و امروزپس از اتمام مراحلی چون محوطه سازی، سالن نمایشگاهی، آمفی تئاتر روباز و ساختمان اداری، کتابخانه و معراج شهدا و یادمان شهید گمنام به مرحله موزه آرایی رسیدیم که هزینه نیاز دارد. وی ادامه داد: در مرحله موزه آرایی  بیش از ۸۵۰ سوژه که پیشنهاد شده بود به 40 سوژه رسیدیم که درباره آنها سناریو نویسی شده و بعد از هفته دفاع مقدس با حضور پیشکسوتان راستی‌آزمایی خواهد شد، پس از این مرحله این محله نیاز به تامین اعتبار برای ساخت و نصب المان ها داریم که در این شورا درخواست کمک دادیم و استاندار محترم هم قول مساعدت دادند. امیدوارم ظرفیت استانداری میراث فرهنگی و بنیاد حفظ آثار  در تهران استفاده شود ومرحله موزه آرایی هم به زودی  تکمیل شود.

گرامی با اشاره به جایگاه استان فارس در بحث حضور ایثارگران وتعداد 15هزار شهید گفت استان فارس از این لحاظ جزو ۴ استان اول کشور است و انتظار می رود پیش از اینها این مرکز فرهنگی در مکان بهتری به بهره برداری می رسید اما در حال حاضر از مراحل اولیه ساخت گذشتیم و امکان تغییر مکان نیست باید همه تلاش کنیم که تملکات مجاور آن انجام شود که اکثرا با مغازه و انباری و منازل متروکه مواجه هستیم  اما قیمت آنها بالا رفته و کار را سخت تر کرده است.ضرورت دارد با همکاری متولیان الحاقات این مجموعه تکمیل شود.

وی دراین جلسه خواستار حمایت از بیش از 60عنوان کتاب در باره شهدای استان فارس شد که کتاب ها آماده شده اما به خاطر مسائل مالی هنوز منتشر نشده است.

 تولید فیلم فاخری درباره شهید اسکندری هفته آینده کلید می‌خورد

مدیر کل صداوسیمای مرکز فارس نیز در این جلسه ابراز داشت: یکی از اقدامات ماندگار فرهنگی تهیه فیلم و سریال برای شهدای گرانقدر است. مخصوصا که امسال هم شهید مرتضی جاویدی از شهدای نامدار  استان فارس شهید شاخص کشور شناخته شده است و فرصت خوبی برای تهیه آثار هنری درباره این شهید بزرگوار است.

سهرابی با بیان اینکه سرداران و بزرگان این دیار هرکدام زندگی و شهادت شان دستمایه خوبی برای کارهای تلویزیونی است ابراز داشت: ما ارتباط خوبی با دوستان خود در سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و بنیاد حفظ آثار برای فعالیت در حوزه ایثار و شهادت داریم و خوشبختانه امسال نوارهای قدیمی آرشیو خود را هم در اختیار صدا و سیما قرار دادند واین منابع ارزشمند تبدیل شده و با استفاده از این گنجینه‌ها  برنامه‌هایی که امسال در صدا و سیما پخش می شود متفاوت است.

وی به تولید  ۲۰ اثر موسیقیایی در باره شهدا اشاره کرد و خبر داد: فیلم فاخر شهید اسکندری هم مراحل پیش تولید را پشت سر گذاشته و ظرف هفته آینده تولید آن کلید می‌خورد.

سهرابی افزود : برای ده شهید شاخص استان هم اخیرا  مستند هایی تولید شده است و

مستند« آن مرد زنده است» که درمورد یکی از شهدای شهرستان فسا تولید شده ، در جشنواره اخیر به عنوان مستند برتر حوزه دفاع مقدس شناخته شد که افتخاری برای ما بود.

سهرابی اظهارداشت: این شب ها هم به  مناسبت هفته دفاع مقدس برنامه سمن گویان را روی آنتن داریم، البته سعی ما این است که موضوع دفاع مقدس را از حالت مناسبتی خارج کنیم و در طول سال برنامه های مختلفی با این موضوع روی آنتن ببریم.
نظرات بینندگان