کد خبر: ۱۲۵۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۸ - ۰۵ مهر ۱۳۹۷

دلار بدون قطعنامه ۳۳۰۰ تومان با قطعنامه ۱۸ هزار تومان

رویکرد روحانی برای تعریف شدن ذیل شورای امنیت و قطعنامه‌های آن، عملا به خسارت برای ایران منتهی شده است.
به گزارش شیرازه، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت: آقای روحانی در سخنرانی مجمع عمومی سازمان ملل، به قطعنامه ۲۲۳۱ که برجام ذیل آن تعریف شده، استناد کرد و نقض قطعنامه توسط آمریکا را مورد نکوهش قرار داد. اما یک روز بود آمریکا - همان ناقض قطعنامه - در نشست شورای امنیت، موضوع ایران را پیش کشید و اتهام‌ها و تهدیدهایی را متوجه ایران کرد. در این نشست رئیس‌جمهور فرانسه نیز خواستار تمهیداتی برای مهار موشکی ایران شد اما کسی که جانانه از کشورمان دفاع کرد، اوو مورالس رئیس‌جمهور بولیوی بود.
 
جالب اینکه سایت دولتی خبرآن‌لاین مدعی شده نماینده ایران در این جلسه حضور نداشت، چون در عنوان جلسه اشاره‌ای به ایران نشده بود.

درواقع شورای امنیت و قطعنامه آن عملا به شکل قانونمند، دست و پای ما را می‌بندد و تعهداتی را متوجه ما می‌کند، بی‌آن‌که کمترین مواخذه‌ای نسبت به آمریکا داشته باشد.

جالب است توجه داشته باشیم در روزگاری که قطعنامه‌های شورای امنیت را با منافع ملی خود و موازین عدالت می‌سنجیدیم و با قعطنامه‌های ضدمنافع ملی مخالفت می‌کردیم، قیمت دلار ۳۳۰۰ تومان بود اما اکنون که روحانی با احترام از شورای امنیت یاد می‌کند، نرخ دلار به ۱۸هزار تومان صعود کرده است. در آن دوره، چرخ اقتصاد ما با رونق می‌چرخید - هرچند که آزارهای تحریم‌ها هم بود - اما اکنون با رکود تورمی بی‌سابقه مواجه هستیم.

آقای روحانی درحالی ذیل شورای امنیت و قطعنامه آن سخنرانی کرد که هیچ شکایت و اعتراض رسمی نسبت به نقض قطعنامه ۲۲۳۱ انجام نشده وخود شورای امنیت به خاطر بی‌مبالاتی در این زمینه مورد اعتراض قرار نگرفته است. اما درمقابل، آمریکای ناقض قطعنامه مشغول یکه‌تازی است.

شورای امنیت بارها قطعنامه‌های تحریمی علیه ما صادر کرد اما هنگامی که پای مذاکره رفتیم و توافقی خسارت‌آمیز را پذیرفتیم که مورد تایید شورا قرار گرفت و به اجرا گذاشتیم، طرف مقابل زیر آن زد و شورا فقط تماشاچی بوده است.

گفتنی است ترامپ در شورای امنیت مدعی شد ایران به دنبال صدور خشونت و هرج‌ومرج و حامی اصلی تروریسم در منطقه خاورمیانه است.
مشرق
نظرات بینندگان