کد خبر: ۱۲۵۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۲ - ۰۶ مهر ۱۳۹۷
رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اقلید خبر داد؛

افزایش 60 درصدی صدور بارنامه در شهرستان اقلید/ امنیت کامل جاده‌های اقلید

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اقلید از امنیت کامل جاده‌های این شهرستان سخن گفت و عنوان داشت: امروز صدور بارنامه در این شهرستان نسبت به روز گذشته 60 درصد افزایش داشته است.
 سعید کشاورزی رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اقلید در گفتگو با شیرازه، به نقش ارزنده رانندگان در حمل‌ونقل عمومی کشور و تأثیر آن بر اقتصاد، اجتماع و توسعه کشور اشاره و از تلاش شبانه‌روزی این قشر زحمتکش در راستای خدمت صادقانه به مردم قدردانی کرد.

وی با اشاره به مطالبات به‌حق صنفی رانندگان از برگزاری جلسات متعدد مسؤولان کشوری در این زمینه سخن گفت و عنوان داشت: تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته و اجرا شد.

کشاورزی از سوءاستفاده برخی از فرصت‌طلبان و دشمنان نظام، انقلاب و ملت جمهوری اسلامی ایران در ایجاد تفرقه و سیاه نمایی با هدف دلسرد کردن مردم سخن گفت و بیان کرد: با توجه به جنگ اقتصادی که دشمن راه انداخته است، برخی مشکلات در حوزه‌های مختلف به وجود آمد که به لطف خداوند و با وحدت و همت مردم غیور و بصیر ایران اسلامی پشت سر گذاشته و دشمن را ناکام می‌کنیم.

وی با بیان اینکه موضوع اعتصاب کامیون داران و دامن زدن به شایعات و دروغ‌پردازی در این زمینه یکی از محورهای جنگ روانی دشمن برای دستیابی به اهداف شومشان است، گفت: رانندگان شهرستان اقلید مطالباتی دارند اما مشکلی در این زمینه وجود ندارد و با تعامل و همراهی با مسؤولان در سطح کشور، استان یا شهرستان در راستای رفع آن‌ها می‌کوشیم.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان اقلید از افزایش 60 درصدی صدور بارنامه در این شهرستان نسبت به روز گذشته خبر داد و با اشاره به گشت‌های جاده‌ای اداره راهداری و با بیان اینکه وضعیت جاده‌ها عادی و کاملاً امن است از همکاری و همراهی نیروی انتظامی، دادستانی و...در حفظ امنیت جاده‌ها قدردانی کرد.

افزایش 20 درصدی نرخ کرایه حمل، اجرای فاز نخست رصد نرخ و هزینه‌های حمل بر اساس تن و کیلومتر، نصب دستگاه پوز در شرکت‌های حمل‌ونقل برای پرداخت کمیسیون، راه‌اندازی سامانه پیامکی 3000141 جهت دریافت شکایات رانندگان و رسیدگی فوری، تشکیل کارگروه ویژه کمیسیون ماده 12 در محل تجمع مراکز بار، صدور بخشنامه‌های کنترل و نظارت دقیق بر عملکرد شرکت‌ها ازجمله ممنوعیت صدور بارنامه در دفاتر بازاریابی، عدم قطع خدمات پوشش تأمین اجتماعی در صورت عدم توانایی دریافت کارت سلامت، ممنوعیت دریافت هرگونه وجهی تحت عنوان عناوین پشت بارنامه، بارچینی، گاراژ داری، انبارداری و...از جانب شرکت‌های حمل‌ونقل رانندگان، تعلیق نصب دستگاه سپهتن، لغو محدودیت منطقه بندی سوخت و سقف سهمیه سوخت بر اساس پیمایش، تداوم پرداخت 50 درصد حق بیمه تأمین اجتماعی توسط دولت طبق سال‌های گذشته، انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی برای راننده و همسرش به‌صورت رایگان، افزایش ضریب پرداخت حق بیمه رانندگان از 3/1 به 5/1 و افزایش حقوق بازنشستگی آن‌ها و...ازجمله حمایت‌هایی است که دولت از رانندگان اعمال کرد.

مهندس کشاورزی با تأکید بر لزوم پرداخت کرایه به رانندگان و عدم تمدید پروانه فعالیت شرکت‌ها در غیر این صورت اظهار کرد: برای مبارزه با تخلفات شرکت‌های حمل‌ونقل، علاوه بر شفاف‌سازی مراودات مالی از طریق نصب دستگاه‌های کارت‌خوان، تاکنون چندین شرکت در سطح استان تعطیل و بیش از 10 شرکت جریمه شدند که این برخوردها برای حمایت از حقوق رانندگان باقوت ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اقلید در پایان سخنان گفت: برخی از مطالبات رانندگان شریف نیاز به تصویب قانون در بازه زمانی چندماهه و کارشناسی دقیق دارد که در حال پیگیری است.

انتهای پیام/
برچسب ها: راهداری ، فارس ، شیرازه
نظرات بینندگان