کد خبر: ۱۲۵۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۹ - ۰۶ مهر ۱۳۹۷
در خصوص نصب پلاکارد موهوم در شیراز مطرح شد

هشدار امام‌جمعه شیراز به مسؤولان/ فرود خشم ملت بر سر مدیران بی‌توجه به مطالبات مردم

امام‌جمعه شیراز گفت: مطالبه مردم از مدیران در صورت عدم توجه، ممکن است بر سر خود آنان خراب شود.
هشدار امام‌جمعه شیراز به مسؤولان/ فرود خشم ملت بر سر مدیران بی‌توجه به مطالبات مردم
به گزارش شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه امروز با اشاره به اشتباه فاحش شهرداری شیراز در نصب پلاکاردی موهوم از سربازان رژیم کودک‌کش صهیونیستی در سطح شهر که موجب اعتراض وسیع مردم به آن شد، اظهار داشت: کار به جایی رسیده که دستگاه‌های خبیث صهیونیستی ما را شماتت می‌کنند و این برای ما رنج‌آور است.

وی افزود: در مورد داوری و بررسی این مسئله باید گفت که مردم توقع نداشتند چنین کاری صورت بگیرد و از مسؤولان سیاسی، قضایی و امنیتی توقع داریم که عادلانه، منصفانه و قاطعانه مسئله را بررسی کنند، اما این را نیز بدانند که اگر اقدامی صورت نگیرد، مردم متعهد به اسلام و انقلاب نمی‌توانند خشم خود را کنترل کرده و ممکن است مطالبه مردم با شدت بر سر مدیران خراب شود.

یادآور می‌شود چند روز پیش پلاکاردی در یکی از نقاط شهر شیراز به مناسبت هفته دفاع مقدس نصب‌شده که به‌جای عکس رزمندگان دفاع مقدس، عکس چند سرباز رژیم کودک‌کش صهیونیستی بر آن نقش بسته بود که در همین راستا پلاکارد جمع آوری و عوامل این حرکت موهوم بازداشت شدند.

امام‌جمعه شیراز در ادامه خطبه‌ها در مورد نحوه ارتباط مسلمانان با کفار با بیان اینکه آیات مختلف در باب ارتباط مسلمانان با کفار آمده و با اشاره به آیه 51 سوره مبارکه نساء و 52 سوره مبارکه مائده اظهار داشت: دوست داشتن کافر ازلحاظ دینی درست نیست و مورد غضب خداوند است.

دژکام با بیان اینکه برخی شاید منافق نباشند اما ضعیف‌الایمان هستند، افزود: این افراد بیمار هستند و باید خود را درمان کنند؛ ممکن است در دوست داشتن کفار برخی بی‌حواس بوده یا تعمد داشته باشند، اما اصل این کار قباحت دارد و ارتباط با کفار از گناهان کبیره و از رفتارهای زشت است.

خاک بر سر تروریست‌ها

وی همچنین با اشاره به حادثه تروریستی اهواز که در هفته گذشته اتفاق افتاد نیز گفت: خاک‌ بر سر گروهک تروریستی الاحوازیه و سران آن که کشتن بچه 4 ساله بی‌گناه برای آنان افتخار است، اما حرکات ضد انسانی رژیم جعلی صهیونیستی برای آنان مهم نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس افزود: حالا همین اروپای مدعی تمدن به تروریست‌های الاحوازیه پناه می‌دهد تا آنان نیز کودک‌کشی کنند و پس‌ازآن چند مسؤول کشور عربی و امیرنشین از آنان حمایت می‌کنند.

وی با احمق خواندن برخی سران عربی حامی تروریست خاطرنشان کرد: خدا را باید شکر کرد که دشمنان ما احمق هستند و خدا به آنان عقل نداده؛ ما این حرکت تروریستی را محکوم می‌کنیم و به آنان اعلام می‌کنیم که پای آرمان‌های انقلابی و اسلامی خود تا آخر ایستاده‌ایم.

اهمیت دعا و توسل

وی در خطبه نخست نماز نیز با اشاره به اهمیت دعا و توسل نیز گفت: همه مسائل عالم به دست خدا است و ما به‌غیراز دعا کار دیگری نداریم و به‌جای در خانه این‌وآن را زدن که معلوم نیست درست باشد یا غلط، باید در خانه خدا را زد و حاجات خود را از وی خواست.

دژکام با بیان اینکه کسانی که وقتی گرفتار هستند، در خانه خدا نمی‌روند اشتباه می‌کنند، افزود: اگر کسی می‌خواهد زندگی علوی و حسینی داشته باشد، دعا و توسل را نباید از یاد ببرد وگرنه دچار نوعی استکبار خواهد شد.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: فرعون‌ها جهنمی هستند چراکه در خانه خدا را نمی‌زدند و باید توجه داشت حتی اگر انسان به اوج ثروت و قدرت نیز برسد، این مقامات بدون توجه و توسل به خدا ارزشی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: کسی که اهل دعا نباشد، ممکن است طاغوتی باشد درحالی‌که فکر می‌کند انقلابی است چراکه ما انقلابی‌های 2 آتشه داشتیم که به دلیل عدم توجه به دعا و توسل، دچار تکبر و غرور شدند.
فارس
نظرات بینندگان