کد خبر: ۱۲۵۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۰۷ مهر ۱۳۹۷
بیانیه تشکل‌های سیاسی در واکنش به اتفاقات اخیر شیراز:

چرا بجای دفاع از دو بهایی متهم به جاسوسی، به مشکلات مردم رسیدگی نمی‌کنید؟

تشکل‌های سیاسی فارس در بیانیه‌ای تاکید کردند: چرا بجای دفاع از دو بهایی متهم به جاسوسی، به وظایف اصلی خود ازجمله رسیدگی به حقوق کارگران شهرداری که چندماه است به تعویق افتاده سخنی نمی‌گویید؟
به گزارش شیرازه، تشکل‌های سیاسی استان فارس با صدور بیانیه‌ای به سلسله اقدامات اخیر مدیریت شهری شیراز واکنش نشان داده و در بیانیه‌ای تاکید کردند: نباید از این سلسله موضوعات و سناریوی ارزش‌زدایی با یک عذرخواهی و اخراج چند خاطی عبور کرد.

متن کامل این بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

دفاع مقدس ریشه در محرم و تفکر عاشورایی دارد و بی‌شک همین تفکر عاشورایی موجب شد تا رزمندگان ما 8 سال در مقابل دشمن ایستادگی کرده و بر دشمن متجاوز پیروز شوند. امروز امنیت، آرامش و همچنین توان بالای دکترین نظامی کشور در داخل و خارج از مرزها مدیون و مرهون خون شهدا و دلاورمردی‌های رزمندگان، جانبازان و ایثارگران در دفاع مقدس است و این دفاع همچنان ادامه دارد.
 متاسفانه امروزه بعد از گذشت قریب ۴۰ سال از انقلاب اسلامی عده‌ای همچون موریانه در حال سست کردن ارزش‌های ناب اسلامی و تضعیف گفتمان اِمامَین انقلاب هستند که با تأسی از نهضت امام حسین(ع)، اسلام ناب محمدی(ص) را در شرایطی که دین را به حاشیه کشانیده بودند، احیا نمودند.
 آیا تضعیف ارکان‌ اصلی نظام جمهوری اسلامی و میراث گران‌بهای حضرت امام (ره) اصلاح‌طلبی است؟
آیا در ماه محرم‌ که درس عاشورای حسینی(ع)، دشمن‌شناسی و شمرشناسی زمانه است؛ آن هم در هفته دفاع مقدس در شهر ولایتمدار شیراز که به نام سومین حرم اهل بیت (علیهم السلام) مزین است و بیش از از ۵ هزار شهید ولایتمدار تقدیم کرده است،  بنر و تصویر چند سرباز آدم‌کش رژیم جعلی صهیونیستی که دستشان تا مرفق در خون شهدای مظلوم فلسطین است و به دنبال سرنگونی نظام جمهوری اسلامی برآمده از خون شهداست، آن‌ هم ازناحیه معاونت فرهنگی شهرداری شیراز می‌تواند یک امر اتفاقی و سهوی باشد؟ قبلاً نیز شورای شهر و شهرداری شیراز به دنبال جمع‌آوری تمثال مبارک شهدا از خیابان‌های اصلی شهر بوده‌اند.
آیا این روند عملی کردن سند ۲۰۳۰ نیست؟! بنابراین پذیرفته نیست از این سلسله موضوعات و سناریوی ارزش‌زدایی وعبوراز خط قرمزها و همچنین از این حرکت سخیف یک عضو شورای شهر شیراز، صرفاً با یک عذرخواهی و اخراج موقت چند خاطی بسنده کرد.
باید پرسید: چطور است که یک عضو شورای شهر شیراز از «لیست تَکرار» در فکر آزادی چند جاسوس است و از آنان با لفظ «دوست» یاد می‌کند؟! آیا حرکت نابخردانه این عضو شورا در محکوم کردن بازداشت اعضای فرقه ضاله بهاییت که به اتهام جاسوسی با دستور دادگاه صالحه صورت گرفته است، ازجمله حرکت‌های خام، بی‌خردانه و هدفدار نیست؟

این فرد به عنوان منتخب مردم در شورای اسلامی شهر باید موازین و شؤونات قانونی جمهوری اسلامی را رعایت کند، نه اینکه برخلاف قانون و شرع اقدام برای حمایت از افرادی کند که معاند اسلام و انقلاب هستند.
آقایان اگر ادعای حقوق شهروندی را دارید، چرا از شهدای به خون‌خفته اهواز که از سوی گروهک‌های تروریستی مورد حمله واقع شدند، حمایت نکردید؟ و یا چرا از مردم مستضعف حاشیه شهر و قشر کم‌برخوردار حمایت نمی‌کنید؟ چرا موضوع عدم پرداخت حقوق کارگران زیرمجموعه شهرداری که برخی از آنان چندین ماه است حقوق دریافته نکرده‌اند و از قضا وظیفه اصلی شما نیز رسیدگی به همین موضوعات است را پیگیری نمی‌کنید؟

در این شرایطی که بحران اقتصادی به دلیل سیاست‌های غلط اقتصادی و عدم اجرای اقتصاد مقاومتی بر کشور و مردم حاکم شده، چرا به جای حمایت از فِرَق ضاله، از حقوق شهروندی مردمانی که در مضیقه هستند، حمایت نمی‌شود؟ چرا به جای نگاه لیبرال و ناکارآمد و حاشیه‌ای در مدیریت شهری به مسائل اصلی و اولویت‌دار کلان‌شهر شیراز پرداخته نمی‌شود؟

این عضو شورای شهر شیراز بجای رسیدگی به وظایف اصلی خود و پیگیری مطالبات مردم که زیر فشار سنگین اقتصادی این روزها کمرشان خم شده است، هر روز در فضای مجازی یک حاشیه جدید ایجاد می‌کند؛ یک روز به آزادراه جدید شیراز-اصفهان انتقاد می‌کند، روز دیگر از تک‌خوانی زنان در تالار حافظ حمایت می‌کند و روز بعدتر از از تعطیلی تئاتری که به دستور قضایی انجام شده است انتقاد می‌کند و در تازه‌ترین موضوع نیز از دو بهایی که به اتهام جاسوسی دستگیر شده‌اند حمایت کرده است! دستگاه‌های مسؤول و ناظرین بر عملکرد شورای شهر شیراز باید نسبت به حاشیه‌پراکنی‌های روزانه این عضو شورا ورود کرده و نسبت به سلب عضویت وی در شورای شهر اقدام عاجل انجام دهند.
ما احزاب و تشکل‌های جریان اصولگرایی در استان فارس خواستار برخورد قضایی و شفاف با این عوامل فتنه‌گر هستیم و سکوت و بی‌تفاوتی نسبت به این رفتارهای خائنانه را جایز ندانسته و آن را محکوم می‌‌کنیم. همچنین با اعلام برائت از سلسله موارد اتفاق افتاده در راستای پیاده‌سازی سناریوی ضدارزش، فعالیت‌های تنش‌زا در حذف ارزش‌های اسلامی از سومین حرم اهل بیت (ع) را محکوم کرده و خواستار برخورد قضایی و شفاف با این عوامل هستیم.

جامعه اسلامی اصناف و بازاریان
جامعه اسلامی فرهنگیان
جامعه اسلامی کارگران
جامعه اسلامی مهندسین
جامعه اسلامی ورزشکاران
جبهه پایداری انقلاب اسلامی
جبهه پیروان خط امام و رهبری
جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی
جمعیت پیروان حضرت زینب(س)
جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی
جمعیت فاطمیون
حزب بیداری اسلامی
حزب مؤتلفه اسلامی
کانون تربیت اسلامی
نظرات بینندگان