کد خبر: ۱۲۵۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۱ - ۰۸ مهر ۱۳۹۷
در غفلت مسئولانی که وظایفشان را فراموش کردند؛

جاده ها فارس سالهاست که قربانی میگیرند

استان فارس با حدود 18 هزار و 819 کیلومتر، 9 درصد کل راه‌های کشور را در اختیار دارد و به دلیل مباحث جغرافیایی و اجتماعی رتبه اول کشور در تصادفات جاده ای به خود اختصاص داده است.
به گزارش شیرازه، استان فارس با حدود 18 هزار و 819 کیلومتر، 9 درصد کل راه‌های کشور را در اختیار دارد و به دلیل مباحث جغرافیایی و اجتماعی رتبه اول کشور در تصادفات جاده ای به خود اختصاص داده است.

طی سالهای گذشته حوادث خونینی دراین جاده ها اتفاق افتاده است تا شاید مسئولین امر تدبیری برای بهبود شرایط جاده‌ها داشته باشند؛ اما روند اصلاح نقاط حادثه خیز استان کند است و حوادث به سرعت یک چشم برهم زدن اتفاق می افتند.

اینکه چرا فارس رکورددار تصادفات رانندگی در سطح کشور و دارای مقام نخست فوتی در تصادفات است بارها در محافل رسانه ای و همایش ها و کنگره های علمی بررسی شده است، بارها متخصصان و صاحبنظرانی از حوزه های مختلف دانشگاهی و غیر دانشگاهی در کنگره ای علمی این مساله را بازگو کرده اند اما متاسفانه تغییر محسوسی در این آمار نگران کننده تلفات جاده ای دیده نشده است و این همایش ها و کنگره ها خروجی در سطح جامعه نداشته اند.

علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس می گوید: ۲۲ محور استان فارس جزء محورهای مهم و پرتلفات استان هستند که حدود ۸۶ درصد تلفات برون شهری و ۴۸ درصد طول راههای برون شهری را پوشش می‌دهند.

وی ادامه می دهد: محورهای شیراز- فسا- داراب- بندرعباس، شیراز- آباده- ایزدخواست، شیراز- کوار- جهرم- لار، شیراز- سپیدان- یاسوج و پلیس راه استهبان- نی‌ریز- کرمان بیشترین تلفات را در بین محورهای استان به خود اختصاص داده‌اند.

باوجود اینکه سالهاس جاده های استان و کشور درگیر این مشکلات هستند اما عباس آخوندی روز گذشته در هجدهمین همایش سیاست‌های توسعه مسکن در ایران،به جای پرداختن به مسائل مرتبط با وزارت خانه خود؛ به موضوعاتی همچون تئوری انتظارات در اقتصاد کلان، وضعیت صندوق‌های بازنشستگی، وضعیت بدهی دولت پرداخت و در ادامه با سخنرانی درباره برجام و FATF، از این موضوعات خسارت‌آفرین دفاع کرد.

عباس آخوندی به نظریه‌پردازی در امور غیرمرتبط با وزارت خانه مشغول است، در حالی که به عنوان مسئول بخش راه و شهرسازی کشور باید پاسخگو باشد که چرا وضعیت جاده های استان به این روز افتاده است.

واقعا دردناک و تاثر‌برانگیز است، گویا این حوادث ناگوار تمامی ندارد و باید نظاره گر این باشیم که عده‌ ای از هموطنان عزیزمان بر اثر بی‌ مبالاتی و سهل‌ انگاری جان خودشان را از دست بدهند و برخی دیگر تا آخر عمر رنج معلولیت را با خود همراه داشته باشند.

بی مبالاتی هایی که گاهی از جانب خود افراد صورت می گیرد و گاهی بی توجهی مسئولین موجب رقم خوردن آن می شود.

*زهرا جاوید

برچسب ها: فارس ، تصادف ، جاده
نظرات بینندگان