کد خبر: ۱۲۵۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۰۹ مهر ۱۳۹۷

فروش آب‌معدنی 60 هزار تومانی +عکس

واردات بطری آب معدنی از کشور نروژ و فروش آن در فروشگاه اینترنتی بامیلو با مبالغ بالایی که نشان از خروج ارز از کشور دارد مصداق بارز اتلاف منابع ملی است.
به گزارش شیرازه، این روزها کشور در وضعیت خاصی از نظر اقتصادی به سر می‌برد که لازمه آن پرهیز از هزینه‌کردهای غیر ضرور بخصوص در بخش واردات کالاهاست.

در واقع هر کالایی که برای واردات آن ارز از کشور خارج میشود تنها درصورتی مفید است که واقعا مورد نیاز باشد و در غیر این صورت خرید و فروش آن جز ضرر هیچ عایدی برای مردم ندارد.
  
حال با توجه به این شرایط گاهی برخی کالاهایی وارد کشور میشود و در فروشگاه‌های اینترنتی نیز به فروش می‌رسد که مصداق بارز اتلاف منابع ملی و ضربه به پیکره اقتصادی کشور است و جز برای عده‌ای خاص از سرمایه‌داران هیچ منفعتی برای سایرین ندلرد.

از جمله این کالاها می‌توان به واردات محصولات مصرفی و برند اشاره کرد که برای نمونه در فروشگاه اینترنتی بامیلو، یک بطری آب‌معدنی با قیمت‌های باورنکردنی 40 تا 60 هزار تومانی به فروش می‌رسد که با تخفیف نیز هنوز قیمت آن بسیار عجیب است.



همانطور که قابل مشاهده است این بطری‌های آب معدنی که حجم بسیار کمی نیز دارند با مبلغ بسیار بالایی از نروژ وارد کشور میشوند تا سرمایه‌های ایران را از بین ببرند. در شرایطی که تامین ارز مورد نیاز برای واردات برخی از داروها و مایحتاج اصلی کشور باید اولویت اصلی مسئولان باشد واردات این کالا و فروش آن در بامیلو مصداق بارز اتلاف منابع ملی و عملی در جهت افزایش تقاضا برای ارز که منجر به افزایش قیمت آن میشود، است.
مشرق
نظرات بینندگان