کد خبر: ۱۲۵۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۰۹ مهر ۱۳۹۷

نرخ ساعتی قیمت مسکن/ سایه گرانی بر سر مستأجران

بازار خانه و ملک مدت‌ها دچار رکود و سکون شده بود اما اکنون سایه گرانی بر ملک چنان سیر صعودی در پیش گرفته است که گویی قصد خرید در سیاره دیگری همچون مریخ کرده باشیم.
به گزارش شیرازه، گران بودن هم حدی داشت اما اکنون انگار که گرانی درسراشیبی افتاده است و مانعی نیست که بتواند جلودار آن باشد. شهر جدید صدرا به عنوان مرکزی برای سکونت شهری در جوار شیراز سال‌ها از سوی مسؤولان مورد توجه قرار داشت و ارزان‌تر بودن ملک در این شهر عاملی بود تا شهروندان به خرید ملک در صدرا و سکونت در آن تشویق شوند. اما طی مدت  اخیر، قیمت ملک در این منطقه ساعتی بالا می‌رود و ده‌ها میلیون بر ملکی که تا چند ماه قبل مشتری نداشت، افزوده می‌شود.

صعود نجومی

بانوی جوانی که با جمع کردن مقداری پول و اخذ وام بانکی برای خرید یک واحد آپارتمان از حدود 2 ماه قبل با هماهنگی مشاور املاک اقدام کرده است، به خبرنگار فارس می‌گوید: در زمان توافق قیمت این واحد مسکونی 170 میلیون تومان اعلام شده بود.

مهناز ادامه می‌دهد: اکنون که برای انجام معامله مراجعه کرده‌ام قیمت همان آپارتمان به 300 میلیون تومان افزایش داده شده و زمانی که علت را جویا می‌شوم می‌گویند که همه چیز گران شد، چرا ملک گران نشود!

 

انصراف و پشیمانی

مرد بازنشسته‌ای که یک قطعه زمین را معامله کرده است نیز از پشیمانی مالک ظرف 48 ساعت سخن می‌گوید و بیان می‌کند: مشاور املاک این مدت را تا تسویه کامل مبلغ مورد نظر برای پشیمان شدن هر یک از طرفین تعیین کرده بود.

نظری می‌افزاید: در کمتر از این مدت، فروشنده با مراجعه به مشاور املاک، انصراف خود را از معامله اعلام کرده و حتی به سرعت 10 میلیون تومان حق پشیمانی را نیز پرداخت کرده بود.

وی با ابراز نارضایتی از عدم ثبات در قیمت ملک به‌ویژه در این منطقه اظهار می‌کند: با این وضعیت امکان خرید برای مردم در مناطقی که تا پیش از این ارزان‌تر بود نیز وجود ندارد.

 اعمال نظرات شخصی

منصور که در شهر صدرا مشاور املاک کوچکی دارد نیز علت این افزایش قیمت ناگهانی را اعمال نظرات شخصی مالکان اعلام می‌کند و به خبرنگار فارس می‌گوید: افراد حتی زمان مراجعه به بنگاه معاملاتی و مطلع شدن از نرخ فروش، باز هم بر فروش با قیمت‌هایی که مد نظر خودشان است اصرار دارند.

 

وی ادامه می‌دهد: متاسفانه امکان کنترل و یا مهار این وضعیت وجود ندارد، چون نظر مالک برای تعیین نرخ حرف اول را می‌زند و از آن بدتر هم خریدارانی هستند که این نرخ‌ها را به سرعت می‌پذیرند و اقدام به خرید می‌کنند.

این کارشناس معاملات ملکی معتقد است: تا زمانی که تقاضا محدود و کنترل درستی بر آن انجام نمی‌شود، سیر صعودی قیمت در عرضه همچنان ادامه دارد.

فارس

انتهای پیام/

نظرات بینندگان