کد خبر: ۱۲۵۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۰۹ مهر ۱۳۹۷

راه‌اندازی موکب اوقاف با همکاری 4 استان در مرز شلمچه/ آغاز فعالیت از ۲۷ مهرماه

موکب اربعین اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس از ۲۷ مهرماه جاری در مرز شلمچه کار خود را آغاز خواهد کرد.
به گزارش شیرازه، اداره‌کل اوقاف وامورخیریه فارس نیز مانند چند سال گذشته خیمه‌های خدمت را برای یاری رساندن به زائران پیاد‌ روی اربعین راه‌اندازی می‌کند.

این اداره‌كل حضور گسترد‌ه‌ای در برپایی موکب شلمچه برای پذیرایی از زائران حسینی در ار بعین دارد و امسال نیز از ۲۷ مهرماه و با حضور خدام و هیات امنای بقاع متبرکه این استان آماده‌سازی این محل را آغاز می‌کنند.
پذیرایی زائران از روز اول آبان‌ماه در این موکب که با همکاری استان‌های فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و هرمزگان دائر است و تاکنون دو جلسه هماهنگی در شیراز و محل این موکب در شلمچه برگزارشده است. بیشترین سهم را اوقاف فارس و از محل موقوفات مرتبط با پذیرایی گرم شامل وعده های غذایی نهار و شام بر عهده دارد.
درتقسیم‌بندی‌های صورت گرفته، اداره‌کل اوقاف وامورخیریه استان هرمزگان پرداخت هزینه یک تریلی آب معدنی حداقل ۲ تن خرما مرغوب را برای پذیرایی از زائران موکب شلمچه تقبل کرده است.
ارسال ۱۰۰ تخته پتو، نصب کلیه انشعابات، بر پایی خیمه‌ها و دیگر امور مرتبط با آماده‌سازی، شیفت بندی خدام موکب با استفاده از ظرفیت‌ها خادمان چهاراستان و ساماندهی مبلغین و انجام امو فرهنگی نیز بخشی از خدمات اداره‌کل اوقاف و امورخیریه استان بوشهر به شمار می‌آید.
اداره‌کل اوقاف وامورخیریه استان کهگیلویه و بویر احمد نیز علاوه بر ارسال ۱۰۰ تن سیب وتهیه اقلامی برای تهیه شربت و نوشیدنی‌ها با توجه به فصل گرما تامین مبلغی در قالب ابن السبیل و برای کمک به زائران درراه مانده را تقبل کرده است.
با تمهیدات و هماهنگی‌های صورت گرفته انتظار می‌رود که موکب شلمچه امسال از هرسال دیگر خدمت‌رسانی به زائران اربعین را با کیفیت بهتری انجام می‌دهد.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان