کد خبر: ۱۲۵۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۱۰ مهر ۱۳۹۷
مسئول بسیج اساتید دانشگاه علمی کاربردی فارس در گفتگو با شیرازه:

اساتید منتخب دانشگاه های شیراز سواد فضای مجازی را آموزش می بینند

مسئول بسیج اساتید دانشگاه علمی کاربردی فارس گفت: پنجمین دوره مقدماتی سواد فضای مجازی برای 140 نفر از منتخبین اساتید دانشگاه های شیراز برگزار خواهد شد.
اساتید منتخب دانشگاه های شیراز سواد فضای مجازی را آموزش می بینندمسئول بسیج اساتید دانشگاه علمی کاربردی استان فارس در گفتگو با شیرازه، از برگزاری پنجمین دوره مقدماتی سواد فضای مجازی در شیراز خبر داد و گفت: این دوره بصورت رایگان برای 140 نفر از منتخبین اساتید دانشگاه های شیراز برگزار خواهد شد.

علیرضا فتاحی با بیان اینکه این کارگاه به صورت مشترک توسط بسیج اساتید دانشگاه علمی کاربردی فارس، سازمان فضای مجازی سراج و دانشگاه علمی کاربردی استان برگزار می شود، اعلام کرد: این دوره از بعد از ظهر سه شنبه (10 مهر) شروع و تا پنج شنبه ادامه خواهد داشت و در روز جمعه نیز یک آزمون بصورت آنلاین از این دانش آموختگان گرفته می شود.

وی افزود: اساتید مجرب کشوری که اصالتا استان فارسی هستند شش سر فصل را به مخاطبان خود ارائه خواهند داد.

مسئول مرکز سواد رسانه ای سازمان سراج استان فارس با بیان اینکه تعلیم و تربیت اسلامی توسط دکتر مهدی مومن زاده ارائه خواهد شد، در ادامه گفت: تکنیک های اقناعی «دکتر حامد خرمشکوه»، سواد شبکه و امنیت در فضای مجازی « دکتر سید علی موسوی» در این کارگاه سه روزه ارائه می شود و بنده نیز مباحث تفکر نقاد، تفکر خلاق و اعتیاد اینترنتی را تدریس خواهم کرد.

فتاحی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را تعلیم دادن به افراد مستعد دانشگاهی به عنوان مبلغ فضای مجازی عنوان کرد و اظهار داشت: مبحث سواد فضای مجازی موضوع تازه ای است که در سازمان ملل تصویب شده و همه کشورها باید این رشته را در برنامه های آموزشی خود داشته باشند.

وی افزود: مردم باید سواد لازم برای استفاده و بهره برداری از ابزارهای مدرن اینترنتی را داشته باشند.

مسئول بسیج اساتید دانشگاه علمی کاربردی استان فارس بیان کرد: این اساتید، تعهدنامه ای جهت اجرای پنج کارگاه برای اقشار مختلف جامعه می دهند و مطالبی که فرا می گیرند را به مردم منتقل خواهند کرد.

فتاحی اعلام کرد: بسیاری از خانواده ها به دلیل آسیب هایی که فضای مجازی دارد و هیچ گونه سوادی در این خصوص ندارند در معرض فروپاشی هستند.

وی افزود: شک هایی که زوجین نسبت به یکدیگر به دلیل فعالیت هایشان در فضای مجازی پیدا می کنند عامل بسیاری از طلاق ها است که اگر آموزش های لازم برای استفاده از اینترنت و فضای مجازی را ببینند این مشکلات مرتفع خواهد شد.

نظرات بینندگان