کد خبر: ۱۲۵۳۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۱۱ مهر ۱۳۹۷
بازسازی خانواده برای کودکان بدسرپرست در طرح "امین موقت":

کودکان بدسرپرست چشم انتظار آغوشی امن

نگهداری موقت از کودکان بدسرپرست یکی از راه‎های حمایت خانواده‎ها از این کودکان است.
به گزارش شیرازه، معاون امور اجتماعی بهزیستی فارس با بیان این که ۷۰ تا ۸۰ درصد کودکان مراکز شبه خانواده فارس بد سرپرست هستند،گفت: کودکانی که در این مراکز نگهداری می‌شوند امکان واگذاری دائم ندارند.

معصومه فروتن با بیان اینکه این فرزندان به صورت «امین موقت» به خانواده‌ها سپرده می‌شوند تا خانواده نسبت به مراقبت و تربیت آن‌ها اقدام کند، افزود: در این زمینه متقاضی کم است و بیشتر علاقه‌مندند به صورت دائم کودکانی را به فرزندخواندگی بپذیرند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۴۹۲ فرزند بهزیستی از بدو تولد تا ۱۸ سالگی و حتی سنین بالاتر در مراکز شبه خانواده استان زندگی می‌کنند که از این تعداد ۱۵۰ نفر زیر شش سال هستند.

فروتن گفت: بر اساس آمار امسال تنها یک کودک بدسرپرست در استان به صورت امین موقت به خانواده‌ سپرده شده است.

وی، از مردم خواست در صورت امکان در این خصوص با بهزیستی همکاری بیشتری داشته باشند تا کودکان بدسرپرست بیشتری به جمع خانواده‌ها بپیوندند.

فروتن گفت: رفتار‌های خشونت امیز، اختلالات رفتاری، اضطرابی و بیش فعالی از جمله عوارض بد سرپرستی در کودکان است.

مراکز شبه خانواده یا همان خانه‌های کودک مراکزی است که با کمک خیران، بخش خصوصی و تسهیلات سازمان بهزیستی کودکان بی سرپرست و بد سرپرست بالای ۶ سال را نگهداری می‌کند.

کودکان در این مراکز تا سن قانونی نگهداری و تربیت می‌شوند تا بتوانند به یک زندگی خوب دست پیدا کرده و با فراگیری آموزش‌های شغلی درجامعه نقش مفیدی ایفا کنند.
صدا و سیما
نظرات بینندگان