کد خبر: ۱۲۵۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۱۱ مهر ۱۳۹۷

رونمایی از ۵ رقم جدید زودرس پنبه در داراب

۵ رقم جدید زودرس پنبه در ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی داراب رونمایی شد.
به گزارش شیرازه، سیروس طهماسبی رئیس ایستگاه تحقیقات کشاورزی داراب گفت: با کار کارشناسی و تحقیقات محققان در ۱۰ سال گذشته امروز شاهد رونمایی از ۵ رقم جدید زودرس پنبه در ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی داراب هستیم.

وی افزود: با توجه به اهمیت این محصول زراعی و به همت محققان ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی داراب کارگاه آموزشی با عنوان روز مزرعه‌ای، برای انتقال آخرین دستاورد‌ها و یافته‌های پژوهشی در حوزه معرفی ارقام جدید پنبه و مدیریت زراعی در این ایستگاه تحقیقاتی برگزار شد.

طهماسبی ادامه داد: ۹۰ نفر از کارشناسان و مروجان جهاد کشاورزی شهرستان‌های پنبه خیز به همراه کشاورزان پیشرو با خصوصیات ۵ رقم جدید پنبه آشنا شده و آخرین یافته‌ها در زمینه نحوه مدیریت زراعی برای افزایش بهره وری از منابع به حاضرین ارائه شد.

محمدحسن حکمت محقق بخش پنبه هم گفت: پیش بینی می‌شود ترویج و توسعه کشت ارقام زودرس معرفی شده توسط محققان ایستگاه تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی داراب علاوه بر صرفه جویی ۲ تا ۳ هزار متر مکعبی آب در هر هکتار کاهش قابل توجه هزینه‌های تولید را هم در بر داشته باشد.

استان فارس رتبه دوم سطح زیر کشت پنبه و رتبه نخست عملکرد در واحد سطح را در کشور به خود اختصاص داده است و شهرستان داراب با چهار هزار هکتار بیشترین سطح زیر کشت این محصول را در استان را دارد.

گفتنی است سطح تولید پنبه در هر هکتار در شهرستان داراب نیز بین چهار تا ۶ تن است.

شهرستان داراب در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد
نظرات بینندگان