کد خبر: ۱۲۵۳۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۱ - ۱۴ مهر ۱۳۹۷

بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر در گیلان و مازندران +تصاویر

با بارش شدید باران بیشتر شهرهای گیلان و مازندران دچار آبگرفتگی شدید شده است و مدارس بعضی شهرستان‌ها در نوبت صبح امروز تعطیل اعلام شده است.
به گزارش شیرازه، سامانه هوای سرد و ناپایدار از صبح جمعه در استان های گیلان و مازندران فعال شد و طبق اعلام هواشناسی تا اواسط امروز شنبه ادامه دارد.

بارش باران در رشت باعث آبگرفتگی در برخی خیابان های شهر شد و رگبار شدید باران موجب آبگرفتگی در لنگرود، لاهیجان، رودسر، سیاهکل، تالش و ماسال شد و روند حرکت خودروها و شهروندان در برخی از خیابان ها را دچار اختلال کرد.

جابر صفاری جانشین پلیس راه گیلان در این رابطه گفت: محور اسالم به خلخال به دلیل بارش شدید باران و ریزش کوه در محدوده خرجگیل موجب ترافیک خودروها شده است.

اسالم که از سیل هفته گذشته نیز در امان نمانده بود و به گفته فرماندار تالش خسارت 126 میلیارد تومان خسارت دیده بود، در اثر سیل اخیر بار دیگر با جاری شدن سیل در معابر عمومی مواجه شد.

بارش شدید سیل‌آسا که از عصر روز گذشته از طریق گیلان وارد شهرهای غربی مازندران شده در رامسر با 126 میلی‌متر بیشترین بارش بی‌سابقه را در استان تجربه کرده است. سازمان هواشناسی میزان بارش در مازندران را کم‌سابقه اعلام کرد.

بارش باران همراه با رعد و برق برخی نگرانی‌ها در ارتباط با ریزش سیل در مناطق اطراف رودخانه‌ها را تقویت کرده است.

هشدارهای هواشناسی در ارتباط با تداوم بارش باران همچنان ادامه دارد.

یکی از دغدغه‌های جدی استان قطعی برق در برخی مناطق که بنا به اطلاعات دریافتی خبرنگار بلاغ روز گذشته در 12 منطقه استان برق شده بود.

بیشتر شهرهای استان مازندران دچار آبگرفتگی شدید شده است، بنا بر اطلاعاتی که هواشناسی در اختیار رسانه‌ها قرار داده حجم بارش باران امروز کاهش یافته است.

بیشترین بارش گزارش شده در استان مازندران مربوط به شهرستان رامسر با 126 میلیمتر است، گلوگاه در شرق استان 92 میلیمتر باران بارید، حجم بارش باران در شهر ساری 76 میلیمتر است.

سرعت وزش باد از شهرستان آمل به سمت دشت ناز ساری حدود 90 کیلومتر گزارش شده است.

هشدار به ساکنان حاشیه رودخانه‌ها

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: این ناپایداری جوی و  خطر جاری شدن سیلاب ، روان آب و آبگرفتگی معابر تا عصر امروز وجوددارد.

احمدی به شهروندان توصیه کرد به هشدارهای هواشناسی و مدیریت استان توجه جدی داشته باشند و ساکنان دائم و موقت مستقر در حاشیه رودخانه در صورت جاری شدن سیلاب نسبت به تخلیه منازل خود اقدام کنند.

احمدی از آماده باش کامل نیروهای امدادی ، خدمات رسان شامل هلال احمر ، راهداری ، شهرداری ، شرکت آب منطقه ای و توزیع برق غرب و مرکز استان ، اداره کل منابع طبیعی و شرکت پخش فراورده های نفتی و شرکت غله ، بخشداری ها و دهیاری ها خبر داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت : شرکت پخش فراورده های نفتی  مبنی بر آمادگی و ذخیره سازی مواد نفتی ، بنزین ، گازوئیل و نفت و توزیع نفت سفید در مناطق کوهستانی و بالا دست در آماده باش قرار دارند.

وی افزود: شرکت آب منطقه ای مازندران نیز برای پیشگیری از سیلاب لایروبی انهار و رودخانه های شهری و روستایی را در دستور کار قرار داده است .

احمدی از شهرداری ها خواست تا نسبت به کنترل و استحکام  تابلوهای تبلیغاتی نصب شده در سطح جاده ها ، هرس درختان کنار تیره برق هادر پیاده روها و کنترل وضعیت درختان کهنسال اقدام کنند.

وی گفت: شهروندان از پارک کردن خودرو ها در کنار ساختمانهای نیمه کاره و درحال ساخت خودداری کنند.

وضعیت تعطیلی مدارس گیلان بعد از بارش شدید باران + جزییات

شدت بارندگی و آبگرفتگی در برخی نقاط به حدی است که مدارس را هم به تعطیلی کشانده است.

تعطیلی مدارس در منطقه تنیان صومعه سرا

بنابراین گزارش با توجه به بارش شدید باران و شرایط نامساعد جوی شنبه ۱۴ مهر ماه، کلیه مدارس در تنیان بزرگ و روستای رفتگی از توابع بخش میرزاکوچک شهرستان صومعه سرا تعطیل می باشد.

 
مدارس نوشهر، رامسر، تنکابن، عباس‌آباد، چالوس و نور تعطیل شد

تمامی مدارس نوبت صبح شهرهای نوشهر، رامسر، تنکابن، عباس‌آباد، چالوس و نور را برای امروز شنبه چهاردهم مهر ۹۷ تعطیل‌اعلام شده است.

بارش شدید باران از روز گذشته موجب بالاآمدن آب و جاری شدن سیل در بیشتر مناطق استان شده است.

همچنین اداره آموزش و پرورش چالوس نیز طی اطلاعیه‌ای از تعطیل شدن تمامی مدارس دو شهر چالوس و هچیرود به علت بارش شدید باران خبر داد که این تعطیلی هنوز از سوی ستاد مدیریت بحران استان اعلام نشده است.


در زیر تصاویری از جاده اسالم به خرجگیل را می بینید:














 

 

 


نظرات بینندگان