کد خبر: ۱۲۵۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۱۴ مهر ۱۳۹۷
مدیرکل امور مالیاتی استان فارس:

از بخشنامه‌ها به نفع تولید استان استفاده می‌کنیم/ 70 درصد مشکلات امور مالیاتی از سوی مدیران مالی است

هاشمی گفت: 70درصد مشکلات امور مالیاتی ناشی از آن است که مدیران مالی واحدهای تولیدی توجه کافی به بخشنامه‌ها و قوانین ندارند و یا مواردی که مشمول مالیات می شوند را با تاخیر ارائه می دهند.

به گزارش شیرازه، مدیرکل امور مالیاتی استان فارس گفت: در سه سال گذشته تفویض اختیار به ادارات کل امور مالیاتی در استان ها داده شده است که با توجه به این مهم، قول می دهیم که از بخشنامه‌ها و تفویض اختیارها با دیدگاه مثبت و به نفع تولید و فعالان اقتصادی استان استفاده کنیم.

ناصر هاشمی در جلسه بررسی درآمدهای مالیاتی استان فارس از نگاه بخش خصوصی که با حضور فعالان بخش خصوصی و مدیر کل و معاونین اداره کل امور مالیاتی استان برگزار شد، بیان کرد: دیدگاه ما در اداره کل مالیاتی استان بر تعامل و کاهش مشکلات و دغدغه های بخش تولید و صنعت استان است که اتاق بازرگانی فارس به عنوان پارلمان بخش خصوصی استان، دغدغه های فراوانی برای رفع مشکلات بخش تولید و فعالان اقتصادی استان دارند.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی کشور در دو سال گذشته اقدام به تشکیل کارگروه‌هایی برای حسابرسی های ویژه در ادارات کل استان نسبت به فعالیت های دلالی و زیرزمینی کرده است که اقدام های ما در راستای شناسایی این افراد و مطالبه واقعی مالیات از این افراد در استان است.

مدیرکل امور مالیاتی فارس اظهار داشت: همچنین باید کارگروهی با حضور اتاق بازرگانی و نمایندگان اداره کل امور مالیاتی در استان تشکیل شود تا با تعامل بتوانیم موارد و مشکلات واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی و بخش خصوصی استان را رسیدگی و پیگیری کنیم.

هاشمی با بیان اینکه برای رسیدگی به مشکلات بخش تولید استان از واحدهای تولیدی استان بازدید خواهیم کرد، اضافه کرد: در حمایت از فعالان اقتصادی و تولید استان نمی توان یک نسخه واحد برای همه در نظر گرفت لذا با برقراری ارتباط با فعالان اقتصادی و بازدید از واحدهای تولیدی استان، مسایل بخش خصوصی فارس را با حساسیت پیگیری خواهیم کرد.

70 درصد مشکلات امور مالیاتی از سوی مدیران مالی یا حسابداران است

وی ادامه داد: متاسفانه 70 درصد مشکلات امور مالیاتی، از سوی مدیران مالی یا حسابداران واحدها و بنگاه های تولیدی است به طوری که توجه کافی به بخشنامه ها و قوانین نمی شود و یا مواردی که مشمول مالیات می شوند را با تاخیر ارائه می دهند.

هاشمی با اشاره به موضوع استرداد صادرات موقت و سهم تهاتر فعالان اقتصادی استان در قانون بودجه نیز عنوان داشت: ما در اداره کل امور مالیاتی استان بر تهاتر فعالان اقتصادی استان تاکید داریم و تلاش می کنیم فعالان اقتصادی استان از سهم تهاتر عقب نمانند که اقداماتی نیز در این زمینه انجام داده ایم.

وی با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده دغدغه بسیاری از فعالان بخش خصوصی است تصریح کرد: بحث مالیات بر ارزش افزوده یک بحث ملی است اما تلاش می کنیم موارد و دغدغه های بخش خصوصی و اصلاحات مورد نیاز را به مرکز ارائه کنیم تا درصورت نیاز قوانین اصلاح شود.

هاشمی افزود: هدف ما در اداره کل مالیاتی حسابرسی و نه مچ گیری است و یکی از برنامه های کاری من این است که با حضور تیم بیشتری از همکارانم در جلسات بخش خصوصی شرکت کرده و تلاش کنیم با نگاه مثبت و فراتر در استان عمل کنیم.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان