کد خبر: ۱۲۵۴۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۲ - ۱۶ مهر ۱۳۹۷
مدیر پارک کوهستانی دراک:

پارک کوهستانی دراک تبدیل به منطقه گردشگری می‌شود

مدیر پارک کوهستانی دراک گفت: این پارک به‌زودی تبدیل به مکان گردشگری و تفریحی می‌شود.
به گزارش شیرازه، عبدالحمید اسدپورمدیرپارک کوهستانی دراک گفت: پارک کوهستانی 580 هکتاری دراک در منطقه‌ای به وسعت هزار 100 هکتار بر اساس نظرسنجی کارشناسان به‌عنوان بزرگ‌ترین پارک کوهستانی خاورمیانه تبدیل به منطقه گردشگری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پارک کوهستانی در ارتفاع هزار و 850 متری وزش باد با سرعت 70 و 80 کیلومتر و نیز با داشتن گونه‌های متنوع گیاهی، درختی تأثیر مثبتی بر روی آب‌وهوای شیراز داشته و موردتوجه بسیاری از شهروندان و گردشگران است.

مدیر پارک کوهستانی دراک تصریح کرد: هرگونه ساخت‌وساز بلندمرتبه در پارک کوهستانی دراک با داشتن خاک مارن که ازنظر مهندسی غیرقابل‌کنترل است آسیب جدی به آب‌وهوا و نیز گونه‌های جانوری وارد می‌کند.

اسدپور بیان داشت: منطقه کوهستان دراک با ظرفیت پذیرایی از بیش از 7 هزار نفر به‌ویژه در عصر جمعه نیاز به ایستگاه آتش‌نشانی دارد ودراین راستا به گفته سازمان عمران در مدت 4 ماه آینده تکمیل می‌شود.

 مدیر پارک کوهستانی دراک اضافه کرد: برای تسریع در اجرای کامل این طرح باید هر هفته یک رویداد فرهنگی، ورزشی و تفریحی بدون آسیب رساندن به این منطقه زیبا و مفرح ونیز احداث پارکینگ، ایستگاه آتش‌نشانی، خودرو‌های برقی، موزه و نیز دیگر امکانات و تجهیزات رفاهی و گردشگری باید در این منطقه اجرایی و عملیاتی شود.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین دغدغه و معضل مطالبه 4 میلیارد تومانی 22 پیمانکار بدون عقد قرارداد اجرای طرح پارک کوهستانی دراک است، افزود: مطالبه پیمانکاران مشکل بسیاری را برای شورا و شهرداری ایجاد کرده و باید موردتوجه و بررسی قرار گیرد.

فارس

نظرات بینندگان