کد خبر: ۱۲۵۴۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۴ - ۱۶ مهر ۱۳۹۷
خشکسالی همچنان ادامه دارد؛

بارش‌ها در پاییز امسال بیشتر از مدت مشابه در دوسال گذشته است

هواشناسی اعلام کرد: بارش پاییز امسال نسبت به دوسال گذشته بیشتر و نزدیک به وضعیت نرمال خواهد بود ؛ هرچند این میزان جوابگوی کاهش شدید بارش در سال‌های گذشته و جبران کم آبی نیست.
به گزارش شیرازه، رییس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی‌های جوی اداره کل هواشناسی استان فارس گفت: براساس نقشه‌های پیش‌یابی ، مدل‌های هواشناسی و شرایط پدیده‌های دورپیوندی، میزان بارندگی در ماه‌های مهر، آبان و آذر امسال در استان فارس در حد نرمال پیش بینی می شود.

اسماعیل زاده افزود: بارش پاییز امسال نسبت به دوسال گذشته بیشتر و نزدیک به وضعیت نرمال خواهد بود ؛ هرچند این میزان  جوابگوی کاهش شدید بارش در سال‌های گذشته و جبران کم آبی نیست.

همچنین انتظار می رود که بارش های پاییزه امسال به موقع و بدون تاخیر باشد.

با پایان سال زراعی در ۳۱ شهریور، داده‌های ثبت شده در شبکه ایستگاه‌های سازمان هواشناسی حاکی از کاهش  ۵۱ درصدی بارندگی ها نسبت به دوره آماری بلندمدت است.

سال زراعی گذشته ۱۳۸ و چهار دهم میلی متر باران در استان فارس بارید.

وی تصریح کرد: براساس پیش‌بینی‌ها، استان همچنان با خشکسالی شدید  مواجه خواهد بود که مدیریت بهینه منابع آب و کاهش سهم استفاده از آب‌های زیرزمینی را ایجاب می‌کند.
اداره کل هواشناسی فارس، آسمان استان تا یک هفته آینده را صاف تا کمی ابری همراه با افزایش ابر، در مناطق شمالی و مرکزی احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده پیش بینی کرد.
صدا وسیما
نظرات بینندگان