کد خبر: ۱۲۵۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۹ - ۱۶ مهر ۱۳۹۷

موکب اباصالح المهدی(عج) اقلید در کربلای معلا برپا می‌شود

مدیر موکب اباصالح المهدی(عج) اقلید گفت: این موکب ۱۰ روز قبل از اربعین حسینی تا ۲ روز بعد از اربعین به زائرین در پذیرایی، اسکان و درمان خدمت‌رسانی می‌کند.
 به گزارش شیرازه، علی معصومی با اشاره به راه‌اندازی موکب مردم این شهرستان در کربلای معلا اظهار داشت: به منظور پذیرایی و خدمت‌رسانی مطلوب به زائرین اربعین حسینی موکب اباصالح المهدی(عج) اقلید در کربلای معلا برپا می‌شود.

وی افزود: این موکب که با همیاری و همکاری مردم شهرستان اقلید اعم از شهر و روستا شکل گرفته است و 10 روز قبل از اربعین حسینی تا 2 روز بعد از اربعین به زائرین در پذیرایی، اسکان و درمان خدمت‌رسانی می‌کند. 

معصومی هدف برپایی این موکب را ابراز ارادت و علاقه مردم استان فارس و شهرستان اقلید به اهل بیت(ع) و اباعبدالله الحسین(ع) بیان کرد و گفت: شهرستان اقلید مزین به نام حضرت ولیعصر(عج) است و دلیل این نام‌گذاری ارادت خاص مردم این دیار به خاندان مطهر رسول اکرم(ص) است و برپایی موکب در کربلای معلی را می توان وسیله‌ای برای ادای احترام و ابراز عشق به معصومین و زائرین امام حسین(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) برشمرد.

مدیر موکب اباصالح المهدی(عج) اقلید بیان کرد: این موکب در شهر کربلا، باب‌الفرات حرم مطهر حضرت ابوالفضل(ع)، خیابان میثم تمار و در فاصله 600 متری حرم حضرت ابوالفضل(ع) برپا می‌شود و 120 نفر از اهالی شهرستان اقلید جهت انجام امور موکب به کربلای معلی اعزام خواهند شد.

جمشیدی مسئول کمیته پشتیبانی موکب اباصالح المهدی(عج) نیز گفت: در این موکب روزانه برای 1500 نفر صبحانه، ناهار و شام تهیه و توزیع می‌شود و برای این تعداد از زائرین محل اسکان و استراحت و برپایی نماز جماعت و سخنرانی و مرثیه‌سرایی تدارک دیده شده است.

وی افزود: یک درمانگاه شبانه‌روزی با کادری شامل 2 پزشک، یازده پرستار و امدادگر در این ایام در موکب اباصالح المهدی(عج) اقلید خدمات بهداشتی و درمانی را به زائران ارائه خواهند داد همچنین یک واحد نانوایی نیز در این موکب جهت طبخ و توزیع نان راه‌اندازی خواهد شد.

براساس این گزارش موکب روستای نظام‌آباد شهرستان اقلید نیز در مسیر پیاده‌روی اربعین نجف تا کربلا در محل عمود 899 همچون سال گذشته به زائرین حسینی خدمت‌رسانی می‌کند.

برچسب ها: تسنیم ، فارس ، اقلید ، موکب ، اربعین
نظرات بینندگان