کد خبر: ۱۲۵۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۳ - ۱۶ مهر ۱۳۹۷
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس خبر داد:

صادرات 121 میلیارد دلار کالا از استان فارس/ واردات بیش از 10 هزار تن کالا به فارس

همتی گفت: طی شش ماهه اول سال جاری، 172هزار تن کالا به ارزش 121 میلیارد دلار از استان به کشورهای هدف صادر شده است.

به گزارش شیرازه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به اینکه توسعه صادرات غیر‌نفتی، استراتژی اقتصاد پایدار است، گفت: عمده کالاهای صادراتی استان فارس شامل مواد غذایی، مواد شیمیایی، مصالح ساختمانی، اوره، سیمان، کاشی و سرامیک، آرد گندم، خرما، محصولات لبنی، شیره و عصاره شیرین بیان و انواع سنگ های معدنی از این استان به کشورهای مقصد صادر می شود.

همتی با اشاره به افزایش 18 درصدی ارزش دلاری و 62 درصدی وزنی صادرات کالای غیر نفتی از استان فارس اضافه کرد: ازجمله کشور های هدف صادراتی استان فارس کشور های افغانستان، عراق، امارات متحده عربی، پاکستان، ویتنام، کویت، آلمان، ترکیه، هند، اندونزی و قطر بوده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در مورد برخی کالاهای وارداتی اظهار داشت: واردات استان نیز در این مدت بیش از 10 هزار تن کالا به ارزش بالغ بر 49 میلیون دلار بوده است.

همتی تصریح کرد: کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی، چین، پاکستان، ازبکستان، لهستان، سوئد و آلمان نیز مهمترین کشورهای شریک وارداتی استان به شمار می روند.

وی افزود: اقلام عمده وارداتی استان طی این دوره نیز شامل ماشین آلات و دستگاه های برقی، مصنوعات از چدن، آهن و فولاد، آلومینیوم، روغن های اسانسی، محصولات شیمیایی، مواد پلاستیکی، کاغذ، مقوا و تجهیزات پزشکی بوده است.

همتی در ادامه بیان داشت: بدون توسعه صادرات، دستیابی به رشد اقتصادی پایدار میسر نیست لذا یکی از عوامل رشد اقتصادی پایدار، دستیابی به بازارهای جهانی و توسعه صادرات است که پایداری و دوام صادرات، در گرو تنوع‌بخشی بیشتر به اقلام صادراتی و بهره‌گیری از انواع مزیت‌ها و ظرفیت‌های نهفته در اقتصاد ملی و نیز استفاده از فناوری وتکنولوژی روز دنیا و جذب سرمایه‌گذار خارجی است.


برچسب ها: صادرات ، واردات ، صنعت
نظرات بینندگان