کد خبر: ۱۲۵۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۱۷ مهر ۱۳۹۷
معاون اتاق بازرگانی فارس مطرح کرد:

از دست دادن فرصت استثنایی صادرات به کشور قطر و روسیه/ به زودی مرکز تسهیل تجارت بین‌الملل در اتاق بازرگانی فارس راه‌اندازی می‌شود

راهدار گفت: به زودی مرکز تسهیل تجارت بین الملل با هدف افزايش ميزان صادرات استان به لحاظ حجمي و وزني و افزايش تعداد صادركنندگان در اتاق بازرگانی فارس راه اندازی می شود.

از دست دادن فرصت استثنایی صادرات به کشور قطر و روسیه/ به زودی مرکز تسهیل تجارت بین‌الملل در اتاق بازرگانی فارس راه‌اندازی می‌شودبه گزارش شیرازه، عضو هیات نمایندگان و معاون اتاق بازرگانی فارس در همایش برنامه های سازمان صنایع کوچک ایران در راستای توسعه صادرات به کشورهای اروپایی که در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد، گفت: در پی برگزاری جلسات متعدد تخصصی در حوزه صادرات به این موضوع رسیدیم که برای صادرات قوی و پایدار نیازمند مرکزی برای متمرکز شدن و راهبری صادرات هستیم از اين رو به زودی مرکز تسهیل تجارت بین الملل با هدف افزايش ميزان صادرات استان به لحاظ حجمي و وزني و افزايش تعداد صادركنندگان در اتاق بازرگانی فارس راه اندازی می شود.

یلدا راهدار بیان کرد: اقتصاد فارس وابسته به بخش کشاورزی است و عمده صادرات ما در حوزه کشاورزی به کشورهای حاشیه خلیج فارس است و کمتر صادرکنندگان ما در مناطق و کشورهای دوردست حضور دارند.

وی افزود: از دلایل عدم حضور صادرکنندگان ما در بازارهای جهان، فقدان زیر ساخت مناسب به ویژه مباحث مربوط به حمل و نقل است.

وي همچنين به ضعف صادركنندگان اشاره کرد و گفت: توليد و صادرات دو مقوله متفاوت از يكديگر هستند تولید کنندگان ما کمتر ذائقه کشورهای هدف را شناخته و بر اساس آن کالا تولید کرده اند علاوه بر آن ضعف توليدكنندگان و صادر كنندگان در بازاريابي و برندسازي باعث از دست رفتن بازارهاي قديمي شده است.

حضور ناموفق صادرکنندگان فارسی در روسیه و قطر

راهدار اظهار داشت: در چند سال اخیر دو فرصت استثنایی صادرات به کشور قطر و روسیه برای استان فارس فراهم شد اما دلایل سخت و نرم افزاری وجود داشت که مانع حضور موفق صادرکنندگان و کالاهای ما در این کشورها شد.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اضافه کرد: صادرات مکانیزم مشخصی دارد که در همه دنیا فرآیندهای آن توسط دولت ها پشتيباني و حمايت می شود و سوبسیدهای ویژه ای در خصوص برندسازی، بسته بندی و حمل و نقل داده می شود و ما انتظار نداریم صادرکنندگان و تولیدکنندگان ما بدون بهره مندی از زیرساخت های مناسب بتوانند در بازارهای جهانی رقابت کنند.

وی با بیان اینکه برای توانمند شدن صادرات استان راه طولانی در پیش داریم ادامه داد: از سال گذشته برای توانمند کردن صادرات استان جلسات کارشناسی را با هدف آسیب شناسی و بررسی و معضلات و مشکلات صادرات استان با حضور متخصصان و فعالان بخش صادرات استان در اتاق بازرگانی فارس برگزار شده است.

راهدار عنوان داشت: تلاش می کنیم با افتتاح این مرکز دو رسالت مهم افزایش میزان صادرات و تعداد صادرکنندگان استان در استان فارس محقق شود که اتاق بازرگانی فارس نیز نقش خود را در این زمینه ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان