کد خبر: ۱۲۵۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۱۷ مهر ۱۳۹۷

جشن امضای کتاب «سربلند» درپاتوق کتاب شیراز

پاتوق کتاب شیراز آخر هفته میزبان جشن امضای کتاب «سربلند» می‌شود.
به گزارش شیرازه، کتاب خوش آوازه «سربلند» روایتی مستند و داستانی از کودکی تا شهادت محسن حججی است که در کمتر از ۱۰ روز به چاپ سوم و تیراژ ۷۵۰۰ نسخه رسیده است.

خرید چاپ اول و دوم این کتاب توسط علاقمندان و کتاب فروشی‌های غیرسازمانی بوده و با توجه به اقبال عمومی، نشر شهید کاظمی در نظر دارد به زودی چاپ چهارم «سربلند» را در تیراژ ۲۵۰۰۰ جلد منتشر کند.

این اثر مخاطب را با ابعاد مختلف شخصیتی این شهید مدافع حرم آشنا می‌کند و از زوایای دید مختلف از جمله خانواده، دوستان و همرزمان به معرفی شهید جهادگر محسن حججی می‌پردازد. علاوه بر آن، این کتاب اسناد، تصاویر و دلنوشته های شهید حججی را نیز دربردارد که به جذابیت آن افزوده است.

کتاب «سربلند» به تازگی به قلم محمدعلی جعفری توسط انتشارات شهید کاظمی منتشرشده و قرار است یک مسابقه بزرگ کتابخوانی با محوریت آن برگزار شود. اسم این کتاب را از فرازهای بیانات امام خامنه ای پس ازشهادت شجاعانه شهید حججی برگرفته‌اند.

علیرضا رحمانی مدیر پاتوق کتاب شیراز در گفتگو با خبرنگار شیرازه اعلام کرد: محمدعلی جعفری مولف کتاب سربلند مهمان ویژه این مراسم خواهد بود که روز پنج شنبه 19مهرماه ساعت ده صبح در پاتوق کتاب شیراز واقع در خیابان شهید فقیهی نبش کوچه هشت برگزار می‌شود.

جشن امضای کتاب «سربلند» درپاتوق کتاب شیراز

جعفری از جوانان خوش آتیه در دنیای هنر است که تحصیلات دانشگاهی اش را در رشته شیمی گذرانده و به خاطر عشق به شهدا و مطالعه اثار هنری در حوزه ادبیات پایداری قدم به دنیای نویسندگی نهاده است.

کتاب «عمار حلب» نخستین کتابی است که او درباره شهدای مدافع حرم نوشته است. دلیل نگارش کتاب «عمار حلب» که درباره شهید «محمدحسین محمدخانی» معروف به حاج عمار عبدی نوشته شده، دوستی نویسنده با خود شهید است. شهید محمدخانی رفیق و هم‌دانشگاهی جعفری بوده که خاطرات زیادی از دوران رفاقت و اردوجهادی‌ها و تحصیل در دانشگاه و هیئت با هم داشتند.
وی خاطرات وعاشقانه های همسر این شهید حماسه ساز را در کتاب دیگری به نام قصه دلبری به چاپ رساند. این اثر عاشقانه  توسط انتشارات روایت فتح منتشر شده و با استقبال خوبی مواجه شده است.

رحمانی مژده داد: در جشن امضای کتاب سربلند تمام آثار این نویسنده توانمند مانند عمار حلب، قصه دلبری، پادشاهان پیاده و ... با تخفیف تا سقف 20درصدی به علاقمندان عرضه می‌شود.
نظرات بینندگان