کد خبر: ۱۲۵۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۱۷ مهر ۱۳۹۷
مدیر توسعه بازار و امور بین‌الملل سازمان صنایع کوچک ایران مطرح کرد:

فعالیت 60 شرکت مدیریت صادرات در کشور/ با تصویب در مجلس شرکت‌های مدیریت صادرات دارای جایگاه قانونی می‌شوند

جوانمردی گفت: لایحه قانونی برای رفع خلا قانونی شرکت‌های مدیریت صادرات شده است که به زودی نسخه نهایی این لایحه برای تصویب به مجلس تقدیم می شود.

فعالیت 60 شرکت مدیریت صادرات در کشور/ با تصویب در مجلس شرکت‌های مدیریت صادرات دارای جایگاه قانونی می‌شوندبه گزارش شیرازه، همایش برنامه های سازمان صنایع کوچک ایران در راستای توسعه همکاری و صادرات به کشورهای اروپایی در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد. مدیر توسعه بازار و امور بین‌الملل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این همایش گفت: هم اینک 121 خوشه و 69 کنسرسیوم صادراتی برای توسعه پایدار صادرات در کشور فعالیت می کنند.

احمد جوانمردی بر نقش خوشه ها و کنسرسیوم ها در صادرات موفق و پایدار اشاره و اظهار کرد: با شناسایی و ایجاد کنسرسیوم صادراتی در خوشه های صنعتی مختلف در کشور، گامی مهم در توسعه پایدار و منسجم صادرات کشور برداشته خواهد شد.

وی در خصوص طرح‌های حمایتی سازمان صنایع کوچک نیز بیان کرد: سازمان صنایع کوچک در دو حوزه اساسی زیرساختها و نرم افزاری از صنایع کوچک حمایت می کند.

جوانمردی اظهار داشت: در زمینه زیرساخت‌ها، تامین زیرساختها و بهره مندی شهرکهای صنعتی از آب، برق، تلفن، فضای سبز و تصفیه خانه ها از جمله اقدامات انجام شده است و ۷۷۸ شهرک و ناحیه صنعتی فعال از این امکانات استفاده می کنند.

وی اضافه کرد: در حوزه نرم افزاری نزدیک به ۲۰ فعالیت ثابت و دائم در حوزه آموزش، شرکت در نمایشگاهها و توسعه فناوری، تامین مالی، هیات های تجاری و روابط بین المللی ارایه می شود که امسال بحث استارتاپ ها نیز در دستور کار ما قرار گرفته است.

مدیر توسعه بازار و امور بین‌الملل سازمان صنایع کوچک ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت شرکت های مدیریت صادرات در کشور ادامه داد: مباحث پیرامون ایجاد شرکت های مدیریت صادرات از پنج سال پیش در کشور در دستور کار قرار گرفت و امروز شاهد 60 شرکت مدیریت صادرات کشور وجود دارد.

جوانمردی عنوان داشت: یکی از مباحث مطالعه شده در بحث صادرات، شرکت های مدیریت صادرات است که این تیم های تخصصی می تواند تاثیر بسزایی در صادرات داشته باشند.

وی با بیان اینکه شرکت های مدیریت صادرات با ارائه مشاوره های تخصصی حلقه واسطه بازار و تولیدکنندگان است و کالاهای تولیدی را به بازار وصل می کنند، تصریح کرد: در سال گذشته صادرات شرکت های مدیریت صادرات هفت دهم درصد بوده که با برنامه ریزی انجام شده و اقدامات صورت گرفته این میزان در سالهای آینده به میزان بیشتری برسد.

جوانمردی با بیان اینکه جایگاه این شرکت ها در اتاق بازرگانی شکل گرفته است، افزود: لایحه قانونی برای رفع خلا قانونی این شرکت ها تدوین و با حضور کارشناسان اصلاح شده است که به زودی نسخه نهایی این لایحه برای تصویب به مجلس تقدیم می شود.

وی بیان کرد: با تصویب این لایحه قانونی جایگاه قانونی شرکت های مدیریت صادرات مشخص می شود و معضلاتی مانند مالیات، بیمه و خدمات که در حال حاضر در شرکت های مدیریت صادرات وجود دارد رفع می شود و همچنین موضوع مهم اعتماد به این شرکت ها نیز از سوی واحدهای تولیدی و شرکت ها، ایجاد می شود.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان