کد خبر: ۱۲۵۴۹۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۲ - ۱۷ مهر ۱۳۹۷
رئیس شورای شهر شیراز:

نمی‌توان از امنیت غفلت کرد و انتظار جذب سرمایه‌گذار داشت

رئیس شورای شهر شیراز پیش فرض سرمایه‌گذاری در هر منطقه‌ای را وجود امنیت پایدار و آرامش عنوان کرد و گفت: نمی‌توان از امنیت غفلت کرد و انتظار جذب سرمایه‌گذار و سرمایه گذاری داشت.
نمی‌توان از امنیت غفلت کرد و انتظار جذب سرمایه‌گذار داشتبه گزارش شیرازه، رئیس شورای شهر شیراز شانزدهم مهر ماه در جلسه علنی شورا با بیان اینکه اگر امنیت را از عرصه اجتماعی هرکشور و منطقه‌ای حذف کنیم، روند توسعه و رشد متوقف می‌شود، امنیت و سلامت را دو نعمت گرانبها دانست که در صورت فقدان هر کدام، اهمیت آنها برای انسان ها بیشتر ملموس خواهد شد.

سیداحمدرضا دستغیب پیش فرض سرمایه‌گذاری در هر منطقه‌ای را وجود امنیت پایدار و آرامش عنوان کرد و اظهار داشت: نمی‌توان از امنیت غفلت کرد و انتظار جذب سرمایه‌گذار و سرمایه گذاری داشت.

وی افزود: دستیابی به امنیت پایدار نیازمند وجود ابزارهایی است که منابع انسانی توانمند در راس آنها قرار دارد و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در کنار قوای مسلح، از ابزارهای مهم تامین امنیت در کشور است که در سالیان پس از انقلاب از مرزهای خاکی و آبی کشور تا مرزهای سایبری را با وجود افسران توانمند و خود ساخته، تحت اشراف امنیتی قرار دارد.

رئیس شورای شهر شیراز بیان کرد: اگر امروز هانواده های ما در پارکها و تفرجگاه ها به راحتی تردد می کنند و هر صبحگاه شاهد رفت و آمد بانشاط دانش آموزان در سطح شهر هستیم که همه این ها را مدیون سبزپوشان نیروی انتظامی است.

دستغیب اعلام کرد: در توسعه شهری بر مبنای انسان، توجه به کودکان و اقضار ضعیف باید در اولویت اصلی قرار گیرد متاسفانه شهرهای ما نه تنها برای رفاه کودکان طراحی نشده اند بلکه در مواردی سلامت و رفاه کودکان را تهدید می کند.

وی با اظهار اینکه تردد بیش از حد خودروهای شخصی، ناسالم بودن محیط زیست، ناامن بودن معابر عمومی، طراحی نامناسب ساختمان ها و فضاهای تفریحی از جمله مواردی است که باید بیش از پیش در زمینه طراحی شهری با رویکرد شهرهای دوستدار کودک مورد توجه قرار گیرد، بیان کرد: شهرهای ما باید بتوانند شرایط مناسب برای کودکان ایجاد کنند که یاد بگیرند با هم گفتگو کنند.

رئیس شورای شهر شیراز اعلام کرد: در شهر انسان محور و دوستدار کودک، گفتگو پایه رسیدن به صلح و همزیستی مسالمت آمیز است.

دستغیب بیان کرد: تربیت کودکان خلاق و اخلاق مدار می تواند اینده جامعه را تضمین کند و البته برای تربیت کودکان خلاق به محیط های فیزیکی خلاقانه نیز نیازمندیم که باید در دستور کارطراحان شهری قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید شهرها را برای کودکان بسازیم در این صورت شهرهایمان زیبا، امن، بانشاط و سالم تر خواهد بود، اظهار داشت: مدیریت کلان شهر شیراز با محوریت شورای اسلامی در طول چند سال آینده ظرفیت های مهمی را برای ایجاد شهر دوستدار کودک فراهم کند.
نظرات بینندگان