کد خبر: ۱۲۵۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۷ - ۱۷ مهر ۱۳۹۷
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز:

دو سطح تقاطع سه سطحی امیرکبیر 22 بهمن افتتاح می شود/ ایستگاه امام حسین سخت ترین ایستگاه قطار شهری شیراز است/ کارخانه های آسفالت شیراز منطبق با تکنولوژی روز دنیا هستند

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز گفت: عملا سخت ترین ایستگاه قطار شهری شیراز ایستگاه امام حسین است که سازمان عمران اجرای عملیاتش را بر عهده گرفته است.
به گزارش شیرازه، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز سه شنبه (17 مهر) در جمع خبرنگاران از بهره‌برداری دو سطح تقاطع سه سطحی مطهری، امیرکبیر، رحمت در 22 بهمن سال جاری خبر داد و با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 200 دستگاه، 800 نیروی انسانی، 2 کارخانه آسفالت سازی و 4 مجموعه بتن سازی تمام مجموعه شهرداری شیراز را پوشش می دهد، گفت: 70 دستگاه در اختیار 11 منطقه است که به طور عام تمام کارهای مناطق را انجام می دهد.

کریم شکوهیان با اظهار اینکه هم اکنون 25 پروژه عمرانی در کلانشهر شیراز در حال انجام است، اعلام کرد: سیاست جدید شهردار توجه به انسان محوری و توسعه پیاده راه است بر خلاف دوره گذشته که نگاهی عمرانی داشتند و پل و تقاطع سازی را در اولویت خود داشتند.

وی افزود: در حال حاضر 12 پروژه راهسازی داریم که طی آن در حال انجام کار رینگ های اطراف شهر هستیم.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز گفت: 7 پروژه تقاطع غیر هم سطح در حال انجام داریم.

شکوهیان درخصوص پروژه قظار شهری شیراز اذهان داشت: عملا سخت ترین ایستگاه قطار شهری شیراز ایستگاه امام حسین است که سازمان عمران اجرای عملیاتش را بر عهده گرفته است.

وی اظهار داشت: 2 پروژه فرهنگی در راستای بحث انسان محوری و فرهنگی، پروژه آسفالت سطح شیراز و پروژه پارک بعثت به سمت باغ عفیف آباد در حال انجام است.

شکوهیان با اعلام اینکه مبلغ قراردادهایی که برای این 25 پروژه داریم بالغ بر 380 میلیارد تومان است که با صحبتی که شهردار داشته است ما را مکلف می کنند که در اجرای حداقل دو ایستگاه دیگر از قطار شهری وارد شویم، تصریح کرد: بخش آسفالت مقوله ای است که مورد درخواست هم هشهروندان است و میزان رضایت شهروندی بالایی در پی دارد در حال انجام است اما شهر روز به روز در حال توسعه است و هم اینکه اینقدر دستگاه های خدمات رسانی به این آسفالت ها آسیب می زنند که مجبوریم که آسفالت را مجددا تراش بدهیم و ترمیم کنیم.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه هیچ گونه مشکلی در تولید آسفالت نداریم، اظهار داشت: نبود عرضه قیر و نوسان قیمت موجب کاهش فعالیت‌های آسفالتی در شیراز شده است.

وی با اعلام اینکه دو کارخانه آسفالت در غرب (دوکوهک) و شرق (کفترک) شیراز منطبق با تکنولوژی روز دنیا داریم که با ظرفیت های 240 و 120 تن در ساعت نیازمندی های شیراز را تامین می کنند، افزود: قیمت آسفالت دو برابر قیمت بتن شده و با عدم عرضه قیر نیز مواجه هستیم.

شکوهیان بیان کرد: خیابان های شیراز باید حدود 30 میلیارد تومان آسفالت شود که تاکنون 11 و نیم میلیارد تومان آن محقق شده است.

وی با اظهار اینکه هزار و 800 هکتار بافت فرسوده در شیراز وجود دارد که هزار و 500 هکتار آن در دفاتر تسهیل گری تشکیل پرونده داده اند، افزود: 20 هزار مترمربع از این اراضی که قابل بازآفرینی است به بهزیستی و دیگر ادارات واگذار شده است.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز بیشترین مشکلات پروژه های شهری را مربو به بحث تملک دانست و گفت: پروژه ای وجود دارد که تقریبا به اتمام رسیده است منتها همچنان تملک به صورت کامل صورت نگرفته است!

نظرات بینندگان