کد خبر: ۱۲۵۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۷

اعتراض مردمی به معدن مخرب عرصه‌های طبیعی نی‌ریز/ تعطیلی معدن سنگ

بی‌توجهی عوامل یک معدن سنگ باعث شد تا شمار فراوانی از پوشش گیاهی قطرویه نی‌ریز از بین ببرد.
به گزارش شیرازه، پوشش گیاهی و گونه‌های گیاهی بومی هر منطقه بی‌شک ارزشمندترین سرمایه‌های هر منطقه هستند. این پوشش‌ها که نباید به دلیل انجام هر گونه فعالیتی مورد تخریب و قلع و قمع قرار بگیرند، متاسفانه با بی‌توجهی عوامل یک معدن سنگ باعث شد تا شمار فراوانی از پوشش گیاهی قطرویه نی‌ریز را از بین ببرد.

دبیر انجمن میراث ماندگار بختگان با اشاره به اقدامات مردمی موثری که در استان برای حفظ عرصه‌های طبیعی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: در یکی از این اقدامات اثربخش، معدنی که در نی‌ریز به این عرصه‌ها آسیب می‌رساند، تعطیل شد.

جواد رنجبر ادامه داد: روز دوشنبه 16 مهرماه جاری 400 تا 500 نفر از مردم قطاربنه از بخش قطرویه شهرستان نی‌ریز، در یک اقدام اعتراضی و کاملا مردمی به سوى معدنی که عرصه‌های طبیعی را تخریب کرده بود حرکت کردند.

اعتراض مردمی به معدن مخرب عرصه‌های طبیعی نی‌ریز/ تعطیلی معدن سنگ
وی با ابراز رضایت از عملکرد این اقدام دوستداران طبیعت که با اطلاع مقامات انتظامی انجام شد، بیان کرد: این افراد با حضور در محل استقرار دفتر معدن، اعتراض شدید خود نسبت به تخریب عرصه‌های منابع طبیعی و بی‌توجهی به مراتع منطقه را اعلام کردند.

رنجبر افزود: دوستداران محیط زیست با تجمع در این منطقه همچنین خواستار تعطیلی فعالیت‌های معدنی و توقف تخریب منطقه در انجام کارهای مربوط به این معدن سنگ شدند.

صدمه به گونه‌های گیاهی بومی
دبیر انجمن میراث ماندگار بختگان همچنین با ابراز تاسف از آسیب‌هایی که به پوشش گیاهی این منطقه در پی فعالیت‌های این معدن وارد شده است، اعلام کرد: بیش از 50 اصله از درختان ارس که گونه گیاهی و کمیاب و تحت حمایت هستند و ده‌ها اصله درخت از گونه‌های بادام کوهی و بنه در زمان جاده‌کشی و معدن کاوی این معدن در کوه‌های جنوبی منطقه قطار بنه، قلع و قمع شد و برای پنهان ماندن آثار این تخلف محیط زیستی از دید مردم و مسوولان جای آنها با خاک پوشانده شد.

رنجبر افزود: با اعتراض مردمی خوشبختانه تمامی ماشین آلات سنگین و دستگاه‌های این معدن پایین دست منتقل و فعالیت‌های این معدن به طور کامل متوقف شد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان