کد خبر: ۱۲۵۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۲۱ مهر ۱۳۹۷

دم خروس ابزار تحریمی FATF آمریکا، بازهم بیرون زد!

چه کسانی در داخل همسو با اتاق جنگ آمریکا به دنبال هدفمند شدن تحریم ها هستند؟!
دم خروس ابزار تحریمی FATF آمریکا، بازهم بیرون زد!
به گزارش شیرازه، در سند وزارت خزانه‌داری آمریکا که ساعتی پیش علیه ایران منتشر شده و ایران متهم به پولشویی و خطر تامین مالی تروریسم شده، آمده است: «علی‌رغم تعهد ایران در ژوئن ۲۰۱۶ برای اجرای برنامه اقدام FATF جهت مرتفع کردن نقائص نظام‌مند خود در زمینه مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم، این کشور نتوانسته بخش زیادی از برنامه اقدام خود را اجرا کند.»

خزانه‌داری خاطرنشان کرده است: «به همین دلیل FATF همچنان از اعضای خود و تمامی حوزه‌های قضایی خود می‌خواهد به نهادهای مالی خود توصیه کنند در روابط تجاری و مبادلات خود با افراد حقیقی و حقوقی در ایران هشیاری به خرج دهند.»

چندی پیش نیز سیگال «مندلکر» معاون وزارت خزانه داری آمریکا، در سخنرانی در لابی ضد ایرانی بنیاد دفاع از دموکراسی ها یکی از مطالبات خود از جمهوری اسلامی ایران را، رسما تصویب و اجرای با حسن نیت کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم اعلام می کند.

اینها خود گواه آن است که آمریکا FATF را ابزار مناسبی برای اعمال هر چه موثر تحریم‌ها علیه ایران می‌داند و تصویب لوایح FATF صرفا دادن ابزار و اهرمی جهت دقیق تر شدن تحریم های آمریکا می باشد. چه کسانی در داخل همسو با اتاق جنگ آمریکا به دنبال هدفمند شدن تحریم ها هستند؟! نتیجه راهبرد بهانه گیری آقایان غرب گرا، صرفا خود تحریمی و عقب نشینی بیشتر را در پی دارد!

نظرات بینندگان