کد خبر: ۱۲۵۵۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۲۱ مهر ۱۳۹۷

اعلام کرایه حمل و نقل زائران اربعین ۹۷ در خاک عراق

رئیس ستاد بازسازی عتبات نجف اشرف با اشاره به لزوم همراه دشتن دینار برای زائران اربعین حسینی، کرایه‌های مسیرهای مختلف در خاک عراق برای زائران اربعین ۹۷ را اعلام کرد.
به گزارش شیرازه، علیرضا فداکار رئیس ستاد بازسازی عتبات نجف اشرف با اشاره به آمادگی عراق برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی، اظهار داشت: زائران هیچ دغدغه‌ای برای اسکان و تغذیه نداشته باشند، شهر نجف و صحن حضرت زهرا (س) حرم حضرت امیرالمؤمنین (ع)  آماده میزبانی از عاشقان حسینی است.

وی با اشاره به هزینه‌های حمل و نقل در عراق، افزود: در عراق با توجه به کاهش ارزش پول ملی ما، کمپین‌های مردمی به منظور کمک به زائران ایرانی راه افتاده است، به طوری که رانندگان اتوبوس و ون‌های شخصی اعلام آمادگی کرده‌اند تا به صورت صلواتی به زائران خدمات‌رسانی کنند اما با توجه به حجم انبوه زائران توصیه می‌شود، زائران ایرانی هزینه حمل و نقل خود را محاسبه و دینار کافی به همراه داشته باشند.

فداکار با بیان اینکه زائران اربعین در سال گذشته می‌توانستند با پرداخت ۵۰ هزار تومان (پول ایرانی) از مرز مهران به نجف مشرف شوند، خاطر نشان کرد: امسال با توجه به کاهش ارزش ریال در برابر دینار عراق، عراقی‌ها چندان تمایلی به گرفتن ریال ندارند، بنابراین بهتر است زائران پیش از سفر به عتبات، دینار تهیه کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات نجف اشرف درباره هزینه‌های حمل و نقل امسال در مرز عراق، گفت: کرایه ماشین ون از مرز مهران تا شهر مقدس نجف ۱۷ هزار دینار است که به پول ما حدود ۲۲۰ هزار تومان محاسبه می‌شود؛ البته ممکن است در مرز دینار به قیمت بیشتری عرضه شود، به همین دلیل توصیه می‌کنیم که زائران به ویژه افرادی که قصد زیارت سامرا و کاظمین را دارند، در ایران ارز مورد نیاز خود یعنی دینار را تهیه و به همراه داشته باشند.

فداکار با بیان اینکه کرایه ون از مهران تا نجف ۱۷ هزار دینار و کرایه سواری چهار نفره برای هر نفر ۲۵ هزار دینار است که از مرز مهران تا کربلا نیز همین میزان کرایه پیش‌بینی شده است، افزود: از شهر نجف تا کربلا که عمدتا پیاده مشرف می‌شوند، کرایه اتوبوس و ون ۳ هزار و ۵۰۰ دینار و سواری چهار نفره، برای هر نفر ۶ هزار دینار است.

وی با اشاره به هزینه‌های حمل و نقل از نجف به کاظمین، خاطر نشان کرد: هزینه کرایه‌ها از نجف تا کاظمین با ون و اتوبوس‌ها ۹ هزار دینار و با سواری چهار نفره برای هر نفر ۱۴ هزار دینار می‌شود. همچنین از کربلا تا کاظمین با اتوبوس‌های حرم امام حسین (ع) رفت و برگشت به همراه زیارت دو طفلان مسلم ۷ هزار دینار و با سواری چهار نفره فقط رفت ۱۰ هزار دینار است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات نجف اشرف با بیان اینکه عراقی‌ها هزینه کرایه‌ها را افزایش نداده‌اند بلکه ارزش پولی ملی ما کاهش یافته است، افزود: هزینه کرایه‌ها از کربلا به سامرا با اتوبوس‌های حرم امام حسین (ع) رفت و برگشت همرا با زیارت کاظمین و طفلان مسلم ۱۲ هزار دینار و از کاظمین به سامرا با سواری چهار نفره برای هر نفر ۱۰ هزار دینار است. همچنین از کربلا به مدائن مرقد سلمان فارسی با اتوبوس‌های حرم امام حسین (ع) رفت و برگشت ۸ هزار دینار تخمین زده شده است.

وی با اشاره به هزینه‌های بازگشت به مرز مهران نیز، گفت: از شهر مقدس کربلا تا مهران با اتوبوس‌های حرم امام حسین (ع) ۱۵ هزار دینار است که تمامی مبالغ کرایه‌ها بر اساس دینار، با توجه به افزایش دلار و دینار عراقی به نرخ امروز شنبه ۲۱ مهرماه به ازای هر ۱۰۰۰ دینار برابر با ۱۳ هزار تومان است.

به گزارش فارس، تا ۱۹ مهرماه بیش از ۳۳۰ هزار زائر ایرانی برای حضور در پیاده‌روی اربعین حسینی در سامانه سماح نام‌نویسی کرده بودند که با توجه به تدابیر مسؤولان از پنج‌شنبه هزینه ویزای اربعین نیز به ۲۳۴ هزار و ۸۷۵ تومان کاهش یافت.
نظرات بینندگان