کد خبر: ۱۲۵۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۲۱ مهر ۱۳۹۷

توزیع ۷ تن فالوده شیرازی بین زائران اربعین

مدیر موکب جابربن‌عبدالله انصاری از تولید و توزیع ۷ تن فالوده شیرازی بین زائران اربعین حسینی خبر داد.
به گزارش شیرازه، محمود بازافکن  مدیر موکب جابربن‌عبدالله انصاری با اشاره به برپایی موکب جابربن‌عبدالله انصاری در مسیر نجف به کربلا عمود 287 اظهار داشت: این موکب 7 تن فالوده شیرازی تولید شده را در ایام پیاده‌روی بین زائران توزیع می‌کند. 

وی با بیان اینکه 7 شهرستان استان فارس این موکب را حمایت و پشتیبانی می‌کنند، گفت: این موکب ثبت شهرستان خرامه است اما شهرستان‌های شیراز، شهر فدامی داراب، روستاهای ساحل دریاچه بختگان شهرستان استهبان، شهرهای سپیدان، صفاشهر و روستای بیدزرد جاده کوار از این موکب حمایت می‌کنند. 

مدیر موکب جابربن‌عبدالله انصاری با اشاره به اینکه توزیع فالوده از سال‌های قبل در این موکب انجام می‌شده است، افزود: ابتدا روزانه برای بین هزار تا 1500 نفر به صورت سنتی فالوده در همان عراق تولید می‌کردیم پس از آن دستگاه‌های تولید فالوده را به عراق منتقل کردیم اما به دلیل نبود فاضلاب امسال تصمیم گرفتیم که فالوده را در شیراز تولید و به عراق منتقل کنیم. 

بازافکن با بیان اینکه امسال 7 تن فالوده در 2 کارگاه تولید شده است، بیان کرد: یک کارگاه در شهرک گلستان و یک کارگاه در بیدزرد است که امروز عصر آخرین تولید انجام و فردا با 2 کامیون به سمت عراق منتقل می‌شود. 

وی با بیان اینکه این مقدار فالوده طی 9 تا 10 روز توزیع می‌شود، عنوان کرد: روزهای نخست نیم تن و در روزهای 13،14،15،16،17 ماه صفر حداقل یک تن به صورت روزانه و در مجموع به طور متوسط بین 70 تا 80 هزار نفر توزیع می‌شود. 

مدیر موکب جابربن‌عبدالله انصاری تصریح کرد: امسال چهارمین سال فعالیت این موکب است که برای 500 تا هزار نفر ظرفیت اسکان دارد، همچنین علاوه بر ارائه صبحانه، ناهار، شام و دیگر مواد غذایی خدماتی نظیر آرایشگاه، تعمیر کیف و کفش و غیره نیز به زائران ارائه می‌شود. 

تسنیم

نظرات بینندگان