کد خبر: ۱۲۵۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۵ - ۲۳ مهر ۱۳۹۷

جلسه رسیدگی به بافت تاریخی شهرستان لار برگزار شد

معاون بهره‌وری اداره‌کل اوقاف استان فارس گفت: بررسی و تصمیم‌گیری در مورد احیا و مرمت بافت تاریخی شهرستان لار در دستورکار ویژه قرار گرفت.
به گزارش شیرازه، ستاد بازآفرینی بافت فرسوده شهرستان لار با حضور معاون بهره‌وری اقتصادی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و تعدادی از مسئولین سازمان اوقاف و برخی از مسئولین راه و شهرسازی در شهرستان لار برگزار  شد.

معاون بهره‌وری اداره‌کل اوقاف استان فارس در خصوص سفر دو روزه خود و سایر مدیران سازمان اوقاف کشور به شهرستان لار اظهار داشت: در جلسه‌ای که امروز به همین مناسبت برگزار شد تصمیمات ویژه‌ای در رابطه با سامان‌دهی و احیای بافت فرسوده شهر لار با محوریت موقوفه‌ها گرفته شد.

الیاس رضایی افزود: در شهرستان لار حدود 129 هکتار بافت فرسوده داریم که شامل آب‌انبارهای بسیاری است. اما متاسفانه در سالهای اخیر برخی از این آ‌ب‌انبارها به دلایلی مثل تعریض خیابان‌ها و توسعه فضای شهری دچار مشکلاتی شده‌اند. 

وی با اشاره به اهمیت این آب‌انبارها برای ارتقاء صنعت گردشگری کشور بیان کرد: یکی از تصمیماتی که در جلسه امروز گرفته شد تشکیل برنامه‌هایی ویژه برای تعیین تکلیف و احیاء و بازسازی این اماکن تاریخی بود.

رضایی افزود : علاوه بر آب‌انبارها که اهمیت ویژه‌ای در بافت تاریخی این شهرستان دارند، برنامه ترمیم و رسیدگی به اماکن تاریخی دیگری نظیر کاروانسراها و حوزه‌ها نیز مورد بررسی قرار گرفت. 

رضایی همچنین اظهار کرد: ما در بافت تاریخی لار اماکنی نظیر مقبره امامزاده میرعلی‌بن حسین معروف به گنبدسبز را داریم که طرح توسعه آن امروز در دستورکار جلسه قرار گرفت. در این راستا در نظر داریم با همکاری اداره میراث فرهنگی و شهرداری و دیگر نهادها این امامزاده را به خیابان اصلی متصل کنیم که در این صورت تاثیر مهمی در توسعه و رونق همه‌جانبه شهرستان لار برداشته خواهد شد.

وی با اشاره به این که اداره اوقاف پیشتر هم در بافت تاریخی شهرستان لار اقدامات مهمی را انجام داده، خاطرنشان کرد : حمام قدیمی انصاری که یکی از قسمت‌های بافت فرسوده بود با همکاری بخش خصوصی احیاء شد؛ همچنین طرح‌ بازار روز قدمگاه موجب ساماندهی بازار میوه و تره‌بار در بافت تاریخی شده است که موجب رونق این قسمت از شهرستان شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: بافت تاریخی ، فارس ، لار
نظرات بینندگان