کد خبر: ۱۲۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۸ - ۲۴ مهر ۱۳۹۷

عملکرد ورزشکاران فارس در بازی های پارآاسیایی اندونزی

ورزشکاران جانباز، معلول و نابینای شرکت کننده از استان فارس در سومین دوره رقابت های پاراآسیایی 2018 جاکارتا، با کسب 12 مدال رنگارنگ کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشتند.
به گزارش شیرازه دستاورد ورزشکاران استان فارس در این رقابت ها که با 13ورزشکار شرکت کرده بودند، پنج نشان طلا، پنج نقره و 2 برنز بود که در مقایسه با دومین دوره این بازی ها ( 2014 اینچئون کره جنوبی )که استان فارس با 20 ورزشکار و کسب هشت مدال طلا، یک نقره و سه برنز شرکت کرده بود، رکورد بسیار خوبی را از خود به جای گذاشتند.

سومین دوره بازی های پارا آسیایی چهاردهم مهر 97 لغایت بیست و یکم همین ماه در شهر جاکارتا پایتخت کشوراندونزی برگزار شد.

در دوره گذشته این بازی ها (2014 اینچئون) فوتبالیست های استان فارس چهارنشان طلا کسب کرده بودند که فوتبال هفت و پنج نفره از بازی های پارااسیایی 2018 حذف شد در غیر این صورت آمار مدال های ورزشکاران استان فارس در این دوره بیشتر می شد.

با این حال کسب 13 مدال رنگارنگ در بازی های پارآاسیایی 2018 هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی نتیجه ای بسیار خوب برای ورزشکاران شرکت کننده از فارس بوده است.

زهرا محمدی راد در رشته شطرنج، ندا فراستی، سمیه کهزاد پور و ناهید کرمی (بسکتبال با ویلچر)، ساره جوانمردی و سمیرا ارم (تیراندازی)، بهرام سلیمانی (دوچرخه سواری)، محمد الوان پور، سید علی اصغر جوانمردی، آرزو رحیمی، امید ظریف صنایعی و علیرضا فرح (دو و میدانی) و علی غریب شی (وزنه برداری) 14 ورزشکار اعزامی از استان فارس بودند و محسن عزیز نژاد هم از این استان به عنوان مربی دو و میدانی حضور داشت.

ساره جوانمردی، پرچمدار کاروان ایران در آیین افتتاحیه بازی های پارا آسیایی 2018 جاکارتا بود و سمیرا ارم هم دیگر بانوی تیرانداز شیرازی، پرچمدار مراسم اختتامیه این بازی ها را بر عهده داشت که این امر هم در تاریخ ورزش فارس سابقه نداشته است.

سمیه کهزاد پور، ندا فراستی، ساره جوانمردی و بهرام سلیمانی ورزشکارانی بودند که تجربه 2 دوره حضور در بازی های پاراآسیایی را کسب کردند، آنها در دومین دوره این بازی ها که در سال 2014 در اینچئون کره جنوبی برگزار شد، حضور داشتند.

کاروان ورزشی ایران در سومین دوره بازی های پارا آسیایی که چهاردهم مهر 97 لغایت بیست و یکم همین ماه در شهر جاکارتا پایتخت کشور اندونزی برگزار شد 137 ورزشکار مرد و 73 ورزشکار زن شرکت داشتند و در نهایت با کسب 51 مدال طلا ،42 نقره و 43 برنز بر سکوی سوم آسیا ایستادند.

نظرات بینندگان