کد خبر: ۱۲۵۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۲۵ مهر ۱۳۹۷
نماینده مردم اقلید در مجلس:

دولت دست از انفعال بردارد/ انتقاد از بی مسؤول بودن رأس هرم اقتصادی کشور

نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از دولت می‌خواهم دست از انفعال بردارد، گفت: باوجوداینکه مشکل اصلی ما درزمینهٔ اقتصاد است، مدت‌هاست که در رأس هرم اقتصادی کشور، مسؤولی نداریم.
به به گزارش شیرازه، سید حسین افضلی صبح امروز در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: همان‌گونه که از شرایط سخت‌تر از این گذشتیم، این مرحله نیز سپری می‌شود اما باید در این شرایط سخت، فشار روی مردم را ببینیم و متناسب با آن، کمکشان کنیم.

نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از دولت می‌خواهم دست از انفعال بردارد، بیان داشت: با توجه به اینکه در بخش اقتصادی مشکلات جدی داریم از مسؤولان به‌عنوان نماینده دولت انتظار همت و تلاش بیشتری داریم و توقع می‌رود که رئیس‌جمهور نیز در این شرایط حساس کوشش مضاعف داشته باشد.

وی ادامه داد: باوجوداینکه مشکل اصلی ما درزمینهٔ اقتصاد است، مدت‌هاست که در رأس هرم اقتصادی کشور، مسؤولی نداریم.

افضلی با تأکید بر اینکه باید توان تحمل مردم را نیز سنجید تصریح کرد: دولت و مسؤولان پای‌کار باشند، مجلس نیز هر زمان و هراندازه که لازم باشد، کمک می‌کند و درصحنه است همان‌گونه که بسیاری از طرح‌های اقتصادی، باوجوداینکه انتظار داشتیم دولت لایحه بیاورد، از مجلس آغاز شد.

نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی با اشاره به هفته سلامت و هفته تربیت‌بدنی به برخی از اقدامات صورت گرفته در این زمینه‌ها در سطح شهرستان اقلید اشاره کرد و با قدردانی از برخی از ادارات، بر لزوم ارزیابی عملکرد ادارات شهرستانی تأکید کرد.

وی تلاش و پیگیری مسؤولان شهرستانی در جذب اعتبارات را خواستار شد و وجود کارگروه‌های مختلف تخصصی و مشاوره‌ای را نقشه راهی برای حرکت در راستای پیشرفت شهرستان خواند.

این نماینده مجلس با اشاره به اقدامات خوبی که درزمینهٔ اشتغال، ورزش، سلامت، بهداشت و... صورت گرفت، بیان داشت: باید با برنامه‌ریزی حرکت کرده و از حداقل امکانات بهره‌برداری حداکثری داشته باشیم.

افضلی از مسؤولان شهرستان اقلید خواست که برای رفع مشکل مردم منتظر تلفن و تماس نماینده، امام‌جمعه و... نباشند و تا جایی که می‌توانند گره از کار آن‌ها بگشایند.

وی یادآور شد: پارتی‌بازی، رشوه‌خواری، آقازادگی و ... از مسائلی است که همواره مردم را ناراحت می‌کند و به دنبال سلامت اداری هستند.

نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی گفت: باید وظایف خود را بشناسیم و بدون تنش و با تعامل و همدلی مسائل شهرستان را رفع کنیم و بدانیم که پیگیری، تلفن زدن و حرف زدن نیست بلکه باید همت عملی داشته باشیم.

وی بر لزوم تلاش بیشتر مسؤولان برای اعتمادسازی و خدمت به مردم تأکید کرد و خطاب به مسؤولان شهرستان اقلید گفت: سکان شهرستان و برنامه‌ریزی امور مربوط به آن در دستان ما است، ازاین‌رو باید با ایثار و مسؤولیت‌پذیری بیشتر در راستای پیشرفت و ارتقای شهرستان بکوشیم.

افضلی همچنین گفت: تاریخ گواه این است که هر آزادیخواهی در دنیا که با روش و منش امام حسین (ع) آشنا بود، بدون استثنا، اعلام کرده‌اند که این روش و منش می‌تواند منشأ آزادی و آزادیخواهی در دنیا و الگویی برای همه باشد.

وی با بیان اینکه افرادی که هیچ اعتقادی به اسلام و تشیع نداشتند، روش و منش مولا امام حسین (ع) برای آن‌ها الگو شد، تصریح کرد: به پشتوانه همین شریعتی که داریم، در دنیا به عزت و منزلتی زبانزد و نمونه در دنیا دست‌یافته‌ایم.

افضلی با اشاره به تلاش دشمن و رسانه‌های خارجی برای تخریب این روش و سیره بیان کرد: در سفر اخیری که به همراه رئیس مجلس شورای اسلامی به ترکیه داشتیم، جایگاه کشورمان، دیدنی بود و در بیان، نگاه، رفتار و برخورد آن‌ها، احترام خاصی برای ایران و ایرانی وجود دارد.

وی ادامه داد: وقتی می‌بینند ایران با دستان خالی و تنها با ایمان و اراده در برابر هرچه ظلم در دنیاست، ایستاده و مقاومت می‌کند، ارزش ویژه‌ای برای مردم و کشور ما قائل هستند.

نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: آنچه موجب اقتدار امروز ما شد، علاوه بر سیستم و پیشرفت‌های نظامی، موشک و...، این است که دنیا به این نتیجه رسید که ایران کشوری است که 40 سال پس از پیروزی انقلاب، با اشاره کوچک رهبرش، تمام سیستم کشور، دولت، مجلس، نیروهای نظامی، انتظامی، مردمی، اجرایی و مسؤولان و...هم سو و هم‌راستا می‌شوند.

افضلی گفت: شهادت می‌دهم که اگر نماینده‌های مجلس احساس کنند که رهبری این مملکت در موضوعی چه نیتی دارد، هیچ حرف دیگری گفته نمی‌شود.

نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی ولایت مداری را قدرت ایران دانست و با بیان اینکه این قدرت در بدنه مردم به اتحاد و همدلی تبدیل می‌شود عنوان داشت: پاسداری و حفظ این اتحاد بر عهده مسؤولان است که باید با خدمت‌رسانی و مواظبت از اعتماد مردم و جبران اعتمادسوزی‌ها صورت گیرد.

برچسب ها: اقلید ، فارس ، نماینده
نظرات بینندگان