کد خبر: ۱۲۵۶۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۲۶ مهر ۱۳۹۷
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس:

دستگاه های خدمات رسان برای پاییز و زمستان آماده باشند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: دستگاه های خدمات رسان آمادگی خود را برای مقابله با بحران ها و حوادث طبیعی احتمالی ارتقا بخشند.
به گزارش شیرازه، مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: دستگاه های خدمات رسان آمادگی خود را برای مقابله با بحران ها و حوادث طبیعی احتمالی در فصل های پاییز و زمستان ارتقا بخشند.

رحیم آزادی، چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در شیراز، پیش بینی و پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی و بازتوانی را مراحل چهارگانه مدیریت بحران برشمرد و افزود: اگر بخواهیم به این اهداف برسیم باید مولفه هایی همچون برآورد میزان آمادگی دستگاه ها، برآورد میزان تجهیزات و امکانات در اختیار، برآورد میزان هماهنگی بین دستگاهی و تامین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز در زمان بروز بحران را به خوبی رعایت کنیم.

وی، یکی از مشکلات حوزه مدیریت بحران را کمبود اعتبارات دانست و گفت: با وجود تخصیص اعتباراتی از سوی وزارت کشور و همچنین از محل سه درصد سهم نفت و گاز به حوزه مدیریت بحران استان، اما مواردی همچون تخصیص اعتبارات قانونی ماده 25 آیین نامه اجرایی سازمان مدیریت بحران کشور مبنی بر اختصاص پنج درصد از کل اعتبارات استان برای ذخیره سازی و اختصاص برای زمان وقوع بحران نیز باید پیگیری و اجرایی شود.

آزادی، در مورد طرح جامع مدیریت بحران هم بیان داشت: فاز اول و دوم این طرح تکمیل شده و هم اینک در مرحله رفع اشکالات مطرح شده هستیم تا با تصویب و ابلاغ آن بتوانیم نقشه راه مطلوبی برای آینده در اختیار داشته باشیم.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس، روند اجرای ساختمان مدیریت بحران استان را نیز خوب توصیف کرد و ادامه داد: تکمیل و بهره برداری این ساختمان کمک شایانی به ایجاد هماهنگی بیشتر بین دستگاه های عضو ستاد مدیریت بحران خواهد کرد.

وی گفت: افزون بر این، در 13شهرستان دیگر استان نیز عملیات ساخت پایگاه های چند منظوره با پیشرفت مناسب در دست انجام است که در صورت تامین اعتبار این پایگاه ها را می توان در تمام شهرستان های استان ایجاد کرد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری فارس همچنین از مدیران دستگاه های اجرایی خواست که در صورت وقوع حوادث و وارد آمدن خسارت، میزان دقیق خسارت های وارد شده را در کوتاه ترین زمان ممکن برآورد کرده و گزارش دهند تا بتوان اعتبار لازم برای جبران خسارت های وارده را جذب کرد.
نظرات بینندگان