کد خبر: ۱۲۵۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۶ - ۲۶ مهر ۱۳۹۷

جمع آوری ریسه های نوری برق در شیراز مصرف را 30 درصد کاهش داد

مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز گفت:تابستان امسال طرح جمع آوری ریسه های نورانی به عنوان نماد اسراف در مصرف انرژی در شیراز اجرا شد و بیش از 230 هزار لامپ در این شهر جمع ‌آوری شد.
به گزارش شیرازه، مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز با قدردانی از همکاری دستگاه قضایی و انتظامی در جمع آوری ریسه های نورانی گفت: جمع آوری این ریسه ها در شیراز مصرف برق را حدود 30 درصد کاهش داد.

جلال زراعت پیشه پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در ایام تابستان امسال همکاری دستگاه قضایی و صدور احکامی از سوی دادستانی، ریسه‌های روشنایی و چترهای نوری ایجاد شده در مراکز تجاری شیراز جمع‌آوری و زمینه کاهش 3 مگاواتی پیک بار فراهم شد.

وی گفت: تابستان امسال طرح جمع آوری ریسه های نورانی به عنوان نماد اسراف در مصرف انرژی در شیراز اجرا شد و بیش از 230 هزار لامپ در این شهر جمع ‌آوری شد.

زراعت پیشه اضافه کرد : این شرکت با اجرای اقدامات برنامه‌ریزی شده و همکاری بین بخشی و همراهی مردم، تابستان امسال در کاهش پیک بار رکوردی تازه را ثبت کرد.

وی با بیان اینکه صرفه جویی و مصرف بهینه همواره از اولویت های اصلی است اضافه کرد: کاهش 4.6 درصدی اوج مصرف در تابستان امسال با نصب کنتورهای هوشمند ، همراهی مشترکین کشاورزی، همکاری مشترکین خانگی و صنایع، و برنامه ‌ریزی و اقدامات موثر اداره‌ها و سازمان‌های اجرایی استان فارس به دست آمده است.

مدیر عامل شرکت توزیع برق شیراز ادامه داد : امسال بیش از 7500 کنتورهوشمند فهام در زمان اوج مصرف تابستانی نصب شد و در مدار قرار گرفت و کنترل هوشمند با استفاده از این ظرفیت زمینه ساز کاهش 140 مگاواتی کاهش بار شد طوری که در مقایسه با میانگین پیک بار مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش 11 درصدی پیک بار در بخش کشاورزی بودیم.
نظرات بینندگان