کد خبر: ۱۲۵۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۱ - ۲۸ مهر ۱۳۹۷

استقرار تیم پزشکی در موکب احمدبن موسی

مدیر بسیج جامعه پزشکی فارس از استقرار تیم ویژه پزشکی جهت تبدیل درمانگاه به بیمارستان صحرایی در صورت لزوم در موکب احمدبن موسی(ع) خبر داد.
به گزارش شیرازه، فرخ بهارلویی، مدیر بسیج جامعه پزشکی استان فارس با بیان اینکه 11 موکب درمانی طی ایام اربعین حسینی در کربلای معلی و مسیر پیاده روی اربعین برپا خواهند شد، گفت: مهم ترین و بیشترین خدمات درمانی ما در موکب احمدبن موسی(ع) کربلای معلی ارائه خواهد شد.

وی با یادآوری اینکه تیم درمانی از 29 مهرماه تا 9 آبان ماه در کربلا حضور دارند، گفت: 40 نیروی پزشکی اعم از پزشک و پرستار و داروساز و تکنسین فوریت ها و 10 متخصص ویژه اعم از جراح عمومی مغز استخوان، متخصص بیهوشی، متخصص طب اورژانس و غیره برای مواقع ضروری در موکب احمدبن موسی(ع) مستقر شده اند.

مسئول بسیج جامعه پزشکی استان فارس ادامه داد: یک تیم ویژه پزشکی در موکب احمدبن موسی(ع) مستقر می شود که قابلیت تبدیل درمانگاه به بیمارستان صحرایی نیز در این موکب میسر خواهد کرد.

وی اظهار کرد: بقیه موکب های درمانی تنها شامل پزشک عمومی و پرستار بوده و کار درمانی را به صورت سرپایی انجام می دهند اما اگر کسی مشکل حادتری داشته باشد به موکب احمدبن موسی(ع) منتقل داده خواهد شد و در صورت نیاز هم به بیمارستان های شهر کربلا منتقل می شود.

بهارلویی گفت: حدود 500 میلیون دارو نیز به موکب احمدبن موسی(ع) انتقال دادیم و 300 میلیون دارو نیز به موکب های دیگر انتقال داده می شوند.
نظرات بینندگان