کد خبر: ۱۲۵۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۳ - ۲۸ مهر ۱۳۹۷
معاون شهرداری شیراز:

یک چهارم شهروندان شیراز عوارض پرداخت می‌کنند

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با بیان اینکه تنها یک چهارم (25 درصد) از شهروندان در این کلانشهر عوارض پرداخت می‌کنند، گفت: ارائه خدمات مطلوب در گرو کسب درآمد بوده و بخش مهمی از درآمدهای شهرداری‌ها مربوط به دریافت عوارض است .
به گزارش شیرازه، محمدهادی هاشم‌پور معاون شهرداری شیراز گفت: متاسفانه اکثر شهروندان در شیراز پرداخت عوارض نوسازی و خودرو را به زمان انجام خرید و فروش موکول می‌کنند، حال آنکه خدمات ارائه شده از سوی شهرداری، به روز و مستمر است .

هاشم‌پور با اشاره به اینکه ممکن است یک ملک برای سال‌های طولانی خرید و فروش نشده و عوارض قانونی هم پرداخت نشود، گفت: اگر یک روز شهرداری خدماتی نظیر نظافت یا جمع‌آوری زباله را انجام ندهد، شهروندان با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهند شد .

او در عین حال از رشد پرداخت عوارض نوسازی در سال 96 نسبت به سال قبل از آن به میزان 35 درصد خبر داد و گفت: هر شهروند براساس قانون باید هزینه زندگی شهری را به موقع پرداخت کند.

معاون شهرداری شیراز، اجرای طرح ‌‌‌های مختلف را منوط به کسب درآمد پیش‌بینی شده در بودجه مصوب شهرداری دانست و گفت: در حالیکه روزانه هزینه ‌های عمرانی و توسعه‌ای شهرداری‌ها روند رو به رشدی را طی می‌کند، متاسفانه درآمدهای این مجموعه به خصوص از محل ساخت و ساز و بهای خدمات، در پایین ترین حد خود قرار دارد.

او با بیان اینکه با وجود رشد دانش و آگاهی شهروندان هنوز شهروندانی هستند که احساس مسئولیتی در قبال پرداخت هزینه ‌های شهرنشینی نظیر عوارض نوسازی و خودرو، ندارند، گفت: بدون همکاری شهروندان امکان دستیابی به اهداف برنامه ‌ریزی شده مدیریت شهری وجود ندارد.

هاشم پور گفت: براساس لایحه ‌ی ارائه شده به شورای اسلامی شهر شیراز، شهروندانی که عوارض ساختمانی خود را تاپایان آبانماه امسال پرداخت کنند از تخفیف 22 درصدی برخوردار خواهند شد.

معاون شهرداری شیراز با اشاره به اینکه هر سال شهروندان و فعالان صنعت ساختمان، پرداخت عوارض ساختمانی را به دهه فجر و پایان سال موکول می‌کنند، افزود: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز، بجز این تخفیف، هیچگونه مصوبه دیگری برای کاهش عوارض ساختمانی صادر نمی‌شود.


انتهای پیام
نظرات بینندگان