کد خبر: ۱۲۵۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۲۸ مهر ۱۳۹۷

رژیم غذایی ساده و موثر برای درمان دیابت

این برنامه و رفتار درمانی در بیمارانی که قند خون بالای ۲۰۰ دارند بسیار مناسب است‌ ...
به گزارش شیرازه، "سیب" مناسب‌ترین میوه برای بیماران دیابتی محسوب می‌شود چرا که تناسب متعادلی بین فروکتوز، گالاکتوز و ساکاروز دارد؛ یکی از مهمترین خواص این میوه بهشتی این است که از قوه "تریاقیت" برخوردار است.

بیماران دیابتیک که قندخون بالایی دارند بهتر است یک تا سه روز در هفته را به رژیم سیب قرمز و نوشیدن آب جوش بپردازند چون این میوه هم غذاییت دارد و هم دواییت.
   
برحسب اینکه میزان قند خون بیماران دیابتی در چه بازه‌ای قرار داشته باشد از یک تا 3 روز در هفته می‌توان این رژیم یا رفتار درمانی را در نظر گرفت.

به بیماران دیابتی می‌توان توصیه کرد که به مدت 3 روز در هفته‌، هیچ غذایی در وعده‌های غذایی صبحانه، ناهار و شام نخورند؛ هرگاه احساس گرسنگی داشتند، فقط و فقط سیب (ترجیحا سیب قرمز) میل کنند و هرگاه احساس تشنگی داشتند یک لیوان آب جوشیده ولرم شده میل کنند.

بیماران دیابتی لازم است این نکته مهم را مدنظر داشته باشند که  روزانه حداقل 8 لیوان آب جوش در این برنامه درمانی دریافت کنند.

سیب به دلیل داشتن خاصیت تریاقیت خود، اخلاط کثیف و مواد زاید را پاکسازی کرده آب جوش نیز بدلیل داشتن صفراییت خود، جریان مواد زاید را به سمت کلیه‌ها بیشتر و بیشتر کرده و به پاکسازی بدن میپردازد.

این برنامه و رفتار درمانی در بیمارانی که قند خون بالای 200 دارند بسیار مناسب است‌؛ از افت ناگهانی قند خون در بیماران جلوگیری می‌کند.

لازم به ذکر است که اگر بیماران دیابتی در انجام این رژیم درمانی سهل‌انگاری نکنند و دوره درمان را به حداقل 4 تا 6 ماه برسانند نیاز به مصرف داروهایی از قبیل متفورمین و گلی بنکلامید و حتی تزریق انسولین در آنها بمراتب کاهش یافته و نیاز داروییشان رفع خواهد شد.
تسنیم

نظرات بینندگان