کد خبر: ۱۲۵۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۷

بودجه سال ۹۸ آماده شد

نوبخت در رابطه با بودجه سال ۹۸ گفت: بخشنامه بودجه سال آینده آماده است.
به گزارش شیرازه، محمدباقر نوبخت در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه با وزارت راه و شهرسازی برای رونق تولید و اشتغال زایی در حوزه بازآفرینی پایدار شهری، در جمع خبرنگاران در رابطه با رانتی که از اعطای قیر نفت رایگان به پروژه های راهسازی ایجاد می شود، اظهار داشت: برای کمک به سرعت یافتن اجرای طرح های عمرانی، مجلس در تبصره های بودجه اجازه داده که در حد ۳ یا ۴ میلیون تن قیر نفت در اختیار طرح های عمرانی قرار داده شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: چون این موضوع قانون است، وزارت نفت این تخصیص قیر را انجام می داد ولی نوعی رانت محسوب می شود.

وی ادامه داد: استفاده از قیر به عنوان بخشی از منابعی که به عنوان اعتبار به پیمانکار می دهیم درست نیست؛ اجازده دهیم این قیر را شرکت های مرتبط از طریق شرکت ملی نفت و وزارت نفت صادر کنند و جای اینکه قیر را در اختیار پیمانکار قرار دهیم، درآمد حاصله از صادرات را به صورت ریالی به طرح های عمرانی برای کمک اعطا کنیم.

نوبخت گفت: این موضوع در بودجه سال ۹۸ اصلاح خواهد شد.

تغییر کاربری طرح های نیمه تمام

معاون رئیس جمهور در رابطه با طرح های نیمه تمام اظهار داشت: اینطور نیست که پروژه های نیمه تمام را بفروشیم بلکه با مشارکت بخش غیردولتی طرح ها را به اتمام خواهیم رساند.

وی افزود: می توانیم بخشی از کاربری جنبی این طرح ها را تغییر دهیم که البته این تغییر کاربری در حال انجام است.

نوبخت ادامه داد: در نیمه نخست امسال با مشارکتی که بخش غیردولتی کرده، بیش از ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری که باید از سوی دولت انجام می شد، قرار شد از طرف بخش های غیر دولتی انجام شود.

وی گفت: تا تاریخ ۱۲ مهر ماه ۲۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای طرح های عمرانی از خزانه پول پرداخت شده در حالیکه این رقم سال گذشته ۷ هزار میلیارد تومان بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تاکید کرد: منابع ما محدود است به جای تقسیم قطره چکانی بین ۷۶ هزار پروژه، طرح های موثری که در سال ۹۷ به بهره برداری می رسند را احصا کردیم و منابع را به این طرح ها تخصیص می دهیم.

نوبخت در خصوص صحت و سقم افزایش مجدد حقوق کارمندان، اظهار داشت: در آینده جزییات این موضوع اعلام می شود.

وی در رابطه با بودجه سال ۹۸ نیز گفت: بخشنامه بودجه سال آینده آماده است.
مهر

نظرات بینندگان