کد خبر: ۱۲۵۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۲۹ مهر ۱۳۹۷

طلب 25 میلیاردی گندمکاران فارسی از دولت

مدیرعامل شرکت غله و بازرگانی منطقه ۳ کشور گفت: مانده مطالبات گندم‌کاران فارس ۲۵ میلیارد تومان است که تا پایان مهرماه پرداخت می‌شود.
به گزارش شیرازه، لطیف رستاد با بیان  مدیرعامل شرکت غله و بازرگانی منطقه ۳ کشور اینکه تاکنون 97 درصد مطالبات گندمکاران فارس پرداخت شده است، اظهار داشت: کل مبلغ خرید تضمینی گندم در این استان 922 میلیارد و 251 میلیون تومان بوده که تاکنون 897 میلیارد و 184 میلیون تومان از این مبلغ پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه مانده مطالبات گندم 25 میلیارد تومان است که تا پایان مهرماه پرداخت می‌شود، عنوان کرد: در مجموع امسال 694 هزار و 541 تن گندم از کشاورزان فارس خریداری شد که تاکنون 694 هزار و 442 تن ثبت سامانه خرید گندم شده و به بانک ارسال شده است.

مدیرعامل شرکت غله و بازرگانی منطقه 3 کشور با بیان اینکه امسال میزان خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته 23 درصد کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: سال گذشته 900 هزار و 871 تن گندم از کشاورزان فارس خریداری شد.

وی با بیان اینکه شرکت تعاون روستایی فارس به عنوان مباشر در امر خرید گندم تضمینی با شرکت غله و بازرگانی همکاری داشته است، گفت: 285 هزار و 133 تن از گندم توسط سازمان تعاون روستایی خریداری شده که معادل 41 درصد کل گندم تحویل گرفته از کشاورزان فارس است.

رستاد عنوان کرد: تعداد مراکز فعال خرید گندم در استان فارس 114 مرکز بوده است.

تسنیم
نظرات بینندگان