کد خبر: ۱۲۵۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۲۹ مهر ۱۳۹۷

پاکت سیمان ۱۱۷ درصد گران شد+ سند

یک عضو انجمن سیمان با اعلام اینکه افزایش هزار تومانی قیمت پاکت ضرر زیادی را به تولیدکنندگان سیمان وارد کرده است، گفت: اگر مساعدتی در این رابطه انجام نشود برخی از واحدها مجبور به تعطیلی خواهند شد.
به گزارش شیرازه، محمدعلی بُد در گفتگو با تسنیم، با اشاره به اینکه هنوز تجدید نظری در قیمت پاکت سیمان به وجود نیامده است، اظهار داشت:در اواخر سال 96 قیمت هر پاکت سیمان 50 کیلویی 850 تومان بود اما در حال حاضر این قیمت به 1850 تومان رسیده که این موضوع اصلاً جوابگوی هزینه‌های تولیدکنندگان سیمان نیست.
 
وی با اعلام اینکه افزایش هزار تومانی قیمت پاکت ضرر زیادی را به تولیدکنندگان سیمان به وجود آورده است، افزود: هزینه های تولید برای فعالان بخش سیمان بسیار گران شده به نحوی که اگر مساعدتی در این رابطه انجام نشود برخی از واحدها مجبور به تعطیلی خواهند شد.
 
این عضو انجمن سیمان اضافه کرد: در حال حاضر ما با مازاد تولید روبه رو هستیم و به نحوی که تولیدکننده باید برای فعالیت خود محصولات را به فروش برساند اما هزینه‌های گران تولید امکان فعالیت را از آنها گرفته است.
 
براساس توافق نامه‌ای که در سوم مهر ماه سال جاری به امضای تولیدکنندگان این نوع کیسه ها رسیده است  بهای هر تخته کیسه سیمانی 25-40 و 50 کیلویی بدون هزینه چاپ و ارزش افزوده به ترتیب 15000، 16500 و 18500 ریال تعیین شده و از بابت هزینه چاپ نیز به قیمت های مذکور 1000 ریال افزوده شده است.


دانا
نظرات بینندگان