کد خبر: ۱۲۵۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۲۹ مهر ۱۳۹۷

تامین دینار زائران اربعین در ۲۵۰ نقطه

معاون بانک ملی گفت: از یکشنبه در ۲۵۰ نقطه مرزی و داخل عراق دینار مورد نیاز زائران پرداخت می‌شود.
به گزارش شیرازه، مسعود خاتونی عضو هیئت ­مدیره بانک ملی با اشاره به جلسات متعدد بانک مرکزی که در نهایت موجب شد، بانک ملی به عنوان بانک عامل توزیع ارز زائران اربعین در نظر گرفته شود، افزود: به مجرد ابلاغ بانک مرکزی،​ برنامه ریزی گسترده‌ای صورت گرفت تا این خدمت به صورت الکترونیکی و با اخذ ریال و پرداخت دینار صورت گیرد.

وی با یادآوری اینکه ­­زائران با مراجعه به پایگاه اینترنتی بانک ملی( www.bmi.ir­ ) از جزئیات کامل چگونگی بهره گیری از این خدمت آگاه شوند، گفت:­ افرادی که پیشتر در سامانه سماح ثبت نام کرده اند با نصب پیامرسان بله از طریق بازوی ارز اربعین و واردکردن کد ملی و شماره گذرنامه ثبت نام می‌کنند.

عضو هیئت ­مدیره بانک ملی ادامه داد: پس از آن­ به ثبت نام کننده سندی ارایه می شود تا آن را در مراکز و ایستگاه های پرداخت دینار ارایه دهند.

وی با بیان اینکه محدودیتی برای پرداخت ارز به زائران وجود ندارد و تنها شرط سنی 12 سال به بالا مدنظر قرار است­ گفت : به هر زائر 100 هزار دینار به ارزش 960 هزار تومان پرداخت می‌شود که با ارزش ارز در بازار آزاد تفاوت قیمتی دارد.

خاتونی­ درباره مبادی دریافت دینار نیز بیان کرد: با توجه به اطلاعاتی که طی سال‌های گذشته از ستاد اربعین دریافت کردیم­، محل ورود و ازدحام زائران مشخص شد که به تناسب آن مراکز و ایستگاه های موردنیاز را تعبیه کردیم.

وی ادامه داد: برهمین اساس در نجف ­22 مرکز، در کربلا 17 مرکز، در کاظمین 15 مرکز، در مهران 3 مرکز، در فرودگاه های نجف­ و بغداد­ هریک، یک مرکز،­ در مسیرهای پیاده روی نجف -کربلا ، بغداد - نجف و بغداد به کربلا هم به همراه شعبه مرکزی بانک ملی در بغداد مراکزی در نظر گرفته شده است که هر مرکز به تناسب از 5 تا 20 ایستگاه را مدیریت می کند که بر همین اساس در 250 نقطه به زائران دینار پرداخت می شود.

خاتونی درباره اینکه زائران چگونه از ایستگاه های در نظر گرفته شده برای پرداخت دینار مطلع شوند گفت: اطلاعات آن علاوه بر پایگاه اطلاع رسانی بانک ملی از طریق بروشورهای­ چاپ شده که در ایستگاه های مرزی بین زوار توزیع می‌شود، اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود برای جلوگیری از مشکلات احتمالی پیش رو در مسیر عبوری زائران ارز مورد نیاز آنان در داخل پرداخت می شد؟­ افزود: با توجه به نبود فرصت زمانی کافی و اینکه هم اکنون نیز تعداد زیادی از زائران وارد خاک عراق شده‌اند، این راهکار را برگزیدیم تا با استفاده از گوشی های تلفن همراه به راحتی تخصیص ارز امکان پذیر باشد.

این مقام مسئول همینطور با بیان اینکه اگر زائرانی امکان کار با پیامرسان ها را نداشته باشند گفت: آنها می توانند با استفاده از گوشی های تلفن همراه بستگان ، اطرافیان و همراهانشان اقدام به ثبت نام و واریز وجه ریالی کنند.

خاتونی در این باره که اگر به هرعلت زائری نتوانست دینار مورد نیازش را در عراق تحویل بگیرد اضافه کرد:­ این دسته از افراد سه روز پس از اربعین به صورت خودکار مبلغ ریالی واریزیشان را دریافت خواهند کرد.

معاون بانک ملی درباره مدت ­ثبت نام و دریافت­ ارز نیز گفت:­ زمان ثبت نام برای کسانی که تجربه خرید اینترنتی دارند حدود 2 دقیقه است و با توجه به آنکه هنگام دریافت دینار نیاز به احراز هویت افراد از طریق گذرنامه هاست پیش بینی­ می شود، این فرآیند نیز کمتر از 2 دقیقه برای هر فرد به انجام برسد.
مشرق
نظرات بینندگان