کد خبر: ۱۲۵۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۲۹ مهر ۱۳۹۷

پیشرفت، راهکار مقابله با تصویرسازی دشمن

جامعه ای که بخواهد بنشیند و فقط نظاره گر تلاش دستگاه ها و مسئولان خود باشد، حتماً" تحول را نخواهد چشید!
به گزارش شیرازه، مهدی فضائلی در یادداشتی با عنوان  «پیشرفت، راهکار مقابله با تصویرسازی دشمن» با اشاره به انتشار پیش نویس الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت و ابلاغ آن از سوی رهبرحکیم انقلاب اسلامی به برخی نکات در این باره به شرح زیر پرداخت. 


هفته گذشته، پیش نویس الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت به همراه ابلاغی از سوی رهبر حکیم انقلاب اسلامی منتشر شد.
الگویی که با تلاش نظام مند هزاران صاحب نظر و استاد دانشگاه و حوزه و پس از هفت سال به این مرحله رسید.
در این باره نکات زیر شایسته توجه است.

نخستین مساله که به سرعت تداعی کرد و مورد توجه تحلیلگران قرار گرفت، آب سردی بود که انتشار این سند بر تلاش های مذبوحانه دشمنان انقلاب اسلامی و مردم ایران ریخت؛ تلاش هایی که القای یاس و ناامیدی را هدف قرار داده بود و می کوشید چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را سال پایانی آن معرفی کند!

انتشار این سند نشان داد، ورای این هیاهوها و تصویر سازی های مغرضانه، نظام جمهوری اسلامی ایران در کمال آرامش و با نگاهی به دوردست ها در پی اهدافی بلند و البته دست یافتنی است.

دومین نکته نهفته در این رویداد، فراخوان رهبری برای مشارکت صاحب نظران حوزه و دانشگاه(علاوه بر دستگاه های حاکمیتی)در ارتقا و تکمیل این سند بود.
دعوتی شاید بی مانند در دیگر نظام ها که حاکی از احترام به صاحبان فکر و اندیشه بود و یکبار دیگر "عقلانیت انقلابی" را به نمایش گذاشت.
مخاطب اصلی این فراخوان اگر چه، صاحب نظران حوزه و دانشگاه بودند لیکن از بعدی، یکبار دیگر نگاه مردم سالارانه نظام را به نمایش گذاشت.

سومین و نکته پایانی که در این مجال به آن اشاره میکنم،آخرین عبارتی است که در ابلاغیه رهبر انقلاب آمده بود.
"پیشرفت مستلزم تحول مطلوب نفوس انسانی و هنجارها و سازوکارهای اجتماعی است و لذا امری تدریجی و طولانی و وابسته به عزم و تلاش ملی و صبر و مداومت همگانی و از همه برتر، تفضلات الهی است."

جامعه ای که بخواهد بنشیند و فقط نظاره گر تلاش دستگاه ها و مسئولان خود باشد، حتما" تحول را نخواهد چشید!
تحول از درون آحاد جامعه باید آغاز شود و یکان یکان جامعه باید برای این تحول و رسیدن به پیشرفت های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی اولا" عزم و اراده داشته باشند، ثانیا" صبر و ثالثا" استمرار و تداوم عزم و صبر.

در این صورت اگر جهت گیری آنها الهی باشد، عنایات و تفضلات باری تعالی نیز شامل حال آنها خواهد شد و آنگاه شهد شیرین پیشرفت در کام چنین جامعه ای خواهد نشست.

"پیشرفت" و لوازم آن باید به گفتمانی همگانی تبدیل شود تا به عنوان مطالبه مستمر مورد توجه عموم مردم و بویژه نخبگان و فرهیختگان قرار گیرد و این مهم تحقق نخواهد یافت مگر به کمک رسانه ها.

رسانه ها و بویژه رسانه ملی ضمن پوشش تلاش هایی که در جهت ارتقا و تکمیل این سند ملی روی خواهد داد باید از لوث شدن آن جلوگیری کنند.

این سند، قرار است مسیر پنجاه سال آینده کشور و اهداف بلند نظام اسلامی را در افق دهه پنجاه قرن پانزدهم هجری شمسی ترسیم نماید لذا نباید اجازه داد در فضای مسموم و هجو حاکم بر برخی رسانه ها، دستخوش برخوردهای غرض ورزانه و ناصواب شود.

انتهای پیام /
نظرات بینندگان