کد خبر: ۱۲۵۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۲۹ مهر ۱۳۹۷
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز:

تخطی از قوانین حمل ونقل بار اعمال قانون خواهد شد

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز گفت: ظرفیت مجاز بارگیری خودروهای سنگین و نیمه سنگین در کارت خودروی آن ها قید شده است چنانچه رانندگان این خودروها بیشتر از ظرفیت مجاز اقدام به بارگیری کنند، متوقف و اعمال قانون خواهند شد.
به گزارش شیرازه، رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز از اجرایی شدن طرح ناوگان بار با همکاری پلیس راهور خبر داد.

محسن حدیقه جوانی گفت: طرح ناوگان بار از مرداد ماه سال جاری بصورت ارشادی با همکاری پلیس راهور در سطح شهر شیراز انجام شد و بعد از اتمام مدت زمان اجرای ارشادی این طرح، رانندگان وسائل نقلیه باربر که مجوز فعالیت وسیله عمومی دریافت نکرده اند، انقضای اعتبار کارت هوشمند آنها فرا رسیده یا رانندگانی که کارت سلامت به همراه نداشته باشند، توسط پلیس راهور اعمال قانون خواهند شد.

وی با بیان اینکه نداشتن مجوز فعالیت راننده وسیله عمومی یا انقضای مهلت اعتبار آن در کلانشهرها مشمول 75 هزار تومان جریمه و همراه نداشتن کارت صحت وسلامت روحی وجسمی راننده وسیله نقلیه مشمول مشمول 20 هزار تومان جریمه می شود، افزود: گشت‌های نظارت و بازرسی سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز با همکاری پلیس راهور از ابتدای مهرماه 97 نسبت به اعمال قانون خودروهای سنگین و نیمه سنگین درسطح شهر اقدام کرده اند. از این رو ضروری است که کلیه رانندگان ومالکین وسایل نقلیه بار بر که تاکنون نسبت به ساماندهی خودروهای باربر و اخذ پروانه های فعالیت، اشتغال و سلامت اقدام نکرده اند به سازمان مدیریت حمل ونقل بار شهری واقع در میدان گلستان (کلبه) ابتدای خیابان شهید محمدی فرد مراجعه کنند.

رییس سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری شیراز خاطرنشان ساخت: ظرفیت مجاز بارگیری خودروهای سنگین و نیمه سنگین حمل و نقل بار در کارت خودروی آن ها قید شده و این سازمان در تعیین ظرفیت مجاز نقشی ندارد. چنانچه رانندگان این خودروها بیشتر از ظرفیت مجاز اقدام به بارگیری کنند، متوقف و اعمال قانون خواهند شد.

حدیقه جوانی بهبود کنترل و نظارت، افزایش ضریب ایمنی و امنیت اجتماعی، اصلاح ساختار، صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف سوخت، ارتقای سلامت و استفاده از بسترهای فناوری و تکنولوژی را از مزایای طرح ناوگان بار برشمرد.

طبق ماده 32 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، شهرداری ها موظف هستند کلیه فعالیت های مربوط به حمل ونقل بار را در محدوده شهرها در قالب موسسات و شرکت های حمل و نقل بارساماندهی و بر آنها نظارت کنند، در این راستا هیات وزیران در صدور مجوزها و برخورد با تخلفات جرائمی را در نظر گرفته است.
نظرات بینندگان