کد خبر: ۱۲۵۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۴ - ۰۱ آبان ۱۳۹۷
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر شیراز:

در نظارت و ارزیابیِ عملکرد شهرداری و شورا به صورت سلیقه ای عمل می‌کنیم

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر شیراز گفت: ما در زمینه نظارت و ارزیابیِ عملکرد شهرداری و حتی شورا یک برنامه و دستورالعمل منسجم و مصوبی نداریم و به صورت سلیقه ای عمل می کنیم.
در نظارت و ارزیابیِ عملکرد شهرداری و شورا به صورت سلیقه ای عمل می کنیمبه گزارش شیرازه، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر شیراز شامگاه سی ام مهر ماه در جلسه علنی شورا با بیان اینکه شورای شهر دارای سه وظیفه (وضع مقررات، نظارت بر اجرای آنها و قانون در شهرداری) و در مواردی هماهنگی خدمات عمومی حوزه شهری است، نظارت و ارزیابی را لازمه اصلاح روند امور و اطمینان از اینکه کارها به طور درست ادامه پیدا می کند دانست.

سید عبدالرزاق موسوی گفت: ما در زمینه نظارت و ارزیابیِ عملکرد شهرداری و حتی شورا یک برنامه و دستورالعمل منسجم و مصوبی نداریم و به صورت سلیقه ای عمل می کنیم، چه بسا در مواردی این نظارت با دخالت هم اشتباه شده که علاوه بر شورا، برای شهرداری نیز مشکل ایجاد کرده است.

وی با اعلام اینکه در کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک در حال تهیه دستورالعملی برای نظارت هستیم، ابراز امیدواری کرد که این موضوع مورد حمایت دیگر اعضای شورا باشد تا بتوان در حوزه نظارت به یک شیوه متعارف و قابل قبول دست یافت.

عضو شورای شهر شیراز مهم ترین و مؤثرترین راهکارهای نظارتی را نظارت همگانی یا مردمی عنوان کرد و اظهار داشت: این شیوه خوب از ویژگی های حکمروایی خوب است و در حوزه مدیریت شهری می تواند مفید و موثر واقع شود.

موسوی در ادامه بیان کرد: لازمه نظارت همگانی این است که مردم بویژه صاحب نظران و متخصصان از روند و فرآیند تصمیم گیری، نتایج امور و اقدامات اطلاع داشته باشند، در قانون شوراها نیز ماده ای مبنی بر اینکه شورای شهر، شهرداری، شرکت ها و سازمان های وابسته موظف هستند به نحوه مقتضی و در صورت امکان با راه اندازی پایگاه رایانه ای، زمینه اطلاع عموم مردم را به طور مستمر از مصوبات، تصمیمات، عملکرد بودجه، هزینه و درآمد خود فراهم نمایند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به اعضای شورا گفت: ما مکلف به اجرای قانون، رعایت اخلاق و مصالح و منافع مردم هستیم، سوگند یاد کردیم که در حفظ امانت و انجام هر چه بهتر وظایف و خدمت به مردم کوشا باشیم و قانون اساسی و سایر قوانین و مقررات کشور را در چارچوب وظایف و اختیارات خود مراعات نماییم و در همه موارد زمینه های عدالت و انصاف را در نظر داشته و مادامی که در شورا عضویت دارم در رعایت حرفه و صلاح و پیشرفت و آبادانی کشور و حوزه انتخابیه خود اهتمام ورزیم.
نظرات بینندگان